Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab uden 40.000 i opstartskapital.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:

det var bestemt det som lå i mine tanker.... at han skulle honoreres (og beskattes) for sin indsats i selskabet og bruge disse beskattede penge til (over tid) at overtage holdingselskabet.

Jeg synes det er en rigtig god løsning!

Kan det give problemer, hvis fx selskabets indre værdi stiger? Eller skal man fra start lave en skriftlig aftale om, hvad det skal sælges for?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I det nye driftsselskab skal den pågældende vel ansættes som direktør og såvel ejeraftalen som direktørkontrakten vil jo indeholde noget om direktørens aflønning. Når direktøren har fået sin løn er der jo formentlig ikke så meget overskud og indre værdi stiger derfor næppe.

I det nyoprettede holdingselskabs ejeraftale kunne der være en formulering om at denne ene person har ret til at købe de andre ud til holdingselskabets indre værdi - dog minimum med en værdiansættelse på samlet 40.000 kr.

Jeg synes at I skal snakke om det, prøve at skitsere løsningen så godt I nu kan, og så gå det igennem konkret med jeres revisor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Helga Johnson:
Kan det give problemer, hvis fx selskabets indre værdi stiger?
ja det kan det - både fordi han så skal af med mere (men får mere også) og fordi hvis I overdrager billigere som tak for arbejdsindsatsen - vil der være skat af den ekstra værdi - men tal med revisor om optioner fra starten - og enig med Steffen om, at der jo ikke nødvendigvis er så meget værdistigning hvis I lader overskud op til 70.000 betale som løn hurtigt - så den ny får 70 t minus skat ud eller ca de 40.000 han behøver

Det er noget I skal have både god ansættelsekontrakt om, en super ejeraftaler alle sammen og evt optionsaftale på plads med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke låne ham 40000kr mod kaution i anparter og indholdet af hans sokkeskuffe, eller er det ikke muligt for ham at tage et qwiklån eller lignende. Alternativt lad ham arbejde i jeres andre selskaber og betal ham løn som han kan betale indskud med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Hvorfor ikke låne ham 40000kr mod kaution i anparter og indholdet af hans sokkeskuffe, eller er det ikke muligt for ham at tage et qwiklån eller lignende. Alternativt lad ham arbejde i jeres andre selskaber og betal ham løn som han kan betale indskud med.

ja klart enklere at låne ham pengene hvis sokkeskuffen har lidt indhold og man i øvrigt stoler på samarbejdet - evt kombineret med løn som gør, at han kan afdrage lånet efter at have betale skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)