Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spildt uddannelse?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Er det ikke ironisk at vores start-up er ca. 70% matematik og 30% python kode og der er sq ikke nogen matematiker i mit start up.

Også selvom vi er lidt på planning stage nu. Da vi skal have muligheden for at undslippe skat og få asyl i et skattely før vi starter.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 08:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lurks in the dark:
70% matematik og 30% python kode

Og 0% forretningsplan? Husk på man ikke kan tage kontanthjælpen med når man flytter udenlands.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 09:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Er det spild, hvis en person med en kandidatgrad i matematik blot kaster sig ud i et iværksættereventyr baseret på passion?

Lidt baggrundshistorie her:
https://www.magisterbladet.dk/blog-og-debat/hans-stokholm-kjer/er-det-ikke-klogere-at-satse-paa-din-kandidatgrad-i-matematik-end-paa-din-hobby

VH Hans

Ja, det er spild af uddannelse set fra et samfundsøkonomisk perspektiv, men din datter skal gøre det som giver mening for hende. Vi har selv haft webshop i 5 år indenfor et beslægtet univers, og 40.000 i startkapital rækker ikke langt til opbygning af lager, lokaler, markedsføring mens man selv skal finde penge til sine private udgifter.

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Lurks in the dark:
70% matematik og 30% python kode

Og 0% forretningsplan? Husk på man ikke kan tage kontanthjælpen med når man flytter udenlands.

Min forretningsplan er skrevet bagpå en serviet med temaet Frost, Olaf, Anna og Elsa. Jeg klarer mig ganske fint og kigger aldrig på min forretningsplan. Den er vel sjov nok, at have men i mange tilfælde fuldstændig ubrugelig. Ens planer afviger konstant og hele tiden grundet mange ting. Hvor mange forretningsplaner er ikke smuttet i svinget blot under Corona?

Mht. selve indlægget omkring spildt uddannelse, så synes jeg ikke det et en spildt uddannelse. Matematik har vel også sin ret i et iværksættereventyr, hvor matematik uden tvivl vil blive brugt rigtig, rigtig meget.

Uddannelsen ville vel mere være spildt, hvis man tog en matematisk uddannelse og endte ud med at arbejde som eksempelvis gadefejer, hvor ingen matematik bliver brugt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

BroStreamer:

Nicolai Lundgaard:

Lurks in the dark:
70% matematik og 30% python kode

Og 0% forretningsplan? Husk på man ikke kan tage kontanthjælpen med når man flytter udenlands.

Min forretningsplan er skrevet bagpå en serviet med temaet Frost, Olaf, Anna og Elsa. Jeg klarer mig ganske fint og kigger aldrig på min forretningsplan. Den er vel sjov nok, at have men i mange tilfælde fuldstændig ubrugelig. Ens planer afviger konstant og hele tiden grundet mange ting. Hvor mange forretningsplaner er ikke smuttet i svinget blot under Corona?

Mht. selve indlægget omkring spildt uddannelse, så synes jeg ikke det et en spildt uddannelse. Matematik har vel også sin ret i et iværksættereventyr, hvor matematik uden tvivl vil blive brugt rigtig, rigtig meget.

Uddannelsen ville vel mere være spildt, hvis man tog en matematisk uddannelse og endte ud med at arbejde som eksempelvis gadefejer, hvor ingen matematik bliver brugt.

Hvis du tror, at en forretningsplan skal være en detaljeret plan som regulerer forhold ned i mindste detalje og skal bestemme din dagligdag, så har du misforstået formål og form.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 10:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arne:
Hvis du tror, at en forretningsplan skal være en detaljeret plan som regulerer forhold ned i mindste detalje og skal bestemme din dagligdag, så har du misforstået formål og form.

Helt enig.

Jeg har set rigtig mange iværksættere være 100% produktorienterede uden at overveje om der er et marked for det de laver. Det er ikke vigtigt om du bruger forretningsplanen, og skal ikke opfattes som en uafvigelig 5 årsplan, men den tvinger dig til at overveje hvordan man vil gå til markedet og ikke mindst tjene penge på sit produkt.

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 10:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Idet en strikkewebshop ligger så langt væk fra en kandidatgrad i matematik kan man selvfølgelig godt argumentere for at det er spild.

Men de er jo de færreste som rent faktisk formår at udnytte alt det de lærer på en uddannelse, med mindre de kommer ind i forskningsverdenen. I virkeligheden spilder de fleste deres tid, da det de er ude efter ikke er viden, men i stedet et stykke papir som kan skaffe dem et job.

Som udgangspunkt er det jo langt bedre for samfundet at kaste sig ud i et iværksættereventyr, end bare at finde et halvkedeligt, velbetalt job.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Arne:

Hvis du tror, at en forretningsplan skal være en detaljeret plan som regulerer forhold ned i mindste detalje og skal bestemme din dagligdag, så har du misforstået formål og form.

Kan du ikke lige gengive hvor jeg har skrevet noget der minder om "en forretningsplan skal være detaljeret og skal regulere forhold ned til mindste detalje der skal bestemme din hverdag".

Når du har været så venlig, at gøre det, så kan vi måske have en produktiv dialog, hvor antagelser ikke fører samtalen.

Forhold dig til det jeg skriver og lad vær' med, at omformulere det jeg skriver. Det er pinligt at se på.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Er det spild, hvis en person med en kandidatgrad i matematik blot kaster sig ud i et iværksættereventyr baseret på passion?

Lidt baggrundshistorie her:
https://www.magisterbladet.dk/blog-og-debat/hans-stokholm-kjer/er-det-ikke-klogere-at-satse-paa-din-kandidatgrad-i-matematik-end-paa-din-hobby

VH Hans

En kandidatgrad i matematik er måske nok overdrevet til de matematiske udfordtinger en webshop har, men den kunne være vel brugt til at regne risikoen ud ved et sådant eventyr.

Samfundsmæssigt så jeg hellere at avanceret matematik blev brugt til at forklare vore politikere i det gul/røde område hvilke horrible forhold der er for selvstændige, der ikke har en lønmodtagerlignende indtægt. Det ville være rart hvis vore politikere forstod hvorfor Danmark er det OECD land med færrest selvstændige og hvorfor der er en mindre del af selvstændige der tjener mere end meridianindtægten på en lønmodtager og der er en endnu større del af selvstændige der tjener mindre end kontanthjælp.

Man må jo nok sige at det er et godt tidspunkt at sælge garn på, men timingen havde nok været bedre for et par måneder siden.

Jeg synes det er fantastisk at du missionerer omkring selvstændige

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)