Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping Moms

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. May 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Har overvejet at begynde med dropshipping, hvor jeg sælger produkter på min webshop, hvilket jeg derefter bestiller hen til kunden gennem Aliexpress hos kinesiske fabrikker.

Mit spørgsmål er om jeg skal betale moms, hvis jeg blot er mellemmanden og ikke selv har produkterne på lager, men derimod bestiller jeg bare de produkter som jeg har solgt direkte fra Aliexpress hos fabrikken der ligger i Kina, som står for at få sendt produkterne ud til dem der har købt det på min webshop.
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale moms, men du kan naturligvis trække det fra igen.

Det er dine kunder, ikke Aliexpress-sælgerens. Du er Aliexpress-sælgerens kunde, og sælger til den danske kunde, som skal betale moms af købet.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 24. May 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad hvis jeg sælger til andre lande i EU eller uden for EU, skal jeg så også betale moms til de lande?
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det skal dine kunder udenfor EU. Indenfor EU kommer det an på hvor meget du sælger for til landet.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Til lande uden for eu og varelager skal du ikke betale moms i de lande. Du sælger uden moms, indberetning gruppe C moms - og modtager i sit land vil så få told og moms på HVIS du sender / dropshippper fra EU - Sender du f.eks fra USA til USA osv - så skal du så udgangpunkt registreres for moms/have selskab LLC e.ll. I det pågældende land, da en producent/grossist ikke bare må sende momsfrit/uden VAT og skal lægge det på den fulde pris kunden betaler, og ikke prisen du evt betaler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Så hvis ham jeg køber produkterne af sender dem fra Kina, betyder det så at jeg ikke skal betale moms til de lande det bliver sendt til.
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet som privatperson at bestille noget fra f.eks. Kina eller USA? Når pakken ankommer til Danmark bliver den fortoldet, og du får en regning som skal betales før den udleveres. I det tilfælde er det køber som betaler momsen, ikke sælger.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 24. May 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret. Bare lige for at være helt sikker inden jeg lige begynder at starte på dropshipping, så betyder det at jeg ikke skal betale for noget moms, men det er derimod kunderne der skal betale for told, når pakken f. eks. ankommer til Danmark.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varen kommer fra uden for EU ti din kunde i DK så er det din kunde der pålignes told moms og importgebyr. DIN pris til kunden skal så kunne fremgå ved fortoldningen + fragt og ikke kinas pris til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)