Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Instagram navn er taget.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag Amino

Jeg vil bare høre når jeg ejer domænet rabanu.dk, og jeg vil oprette en instagram der hedder RabatNU og den allerede er oprettet, er der så noget at gøre der?

Har nu bare oprettet instagrammen "rabatnu.dk" istedet.

Ville i arbejde på at få siden uden .dk os, eller bare lade det ligge?
Tilmeldt 2. Jun 19
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Medmindre du kan skrive med ejeren af @RABATNU og finde en løsning, så synes jeg, at du bare skal lade det ligge. 

Mette Frederiksen har f.eks. fået ændret sit brugernavn (for noget tid siden) til @mette, hvilket der blev talt meget om, så det er ikke fordi at det er umuligt at få "foræret" en profil, men jeg forestiller mig at processen er meget lang. 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du ejer ikke et .dk domæne. Du har brugsretten til det.

Nej det er ikke noget "retsligt" at gøre i dit tilfælde.

Du kan altid forsøge at tage kontakt til registranten af instagram profilen. Hvis det ikke fører til noget så anvend den profil som du allerede har registreret.

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. dit navn "instagram" og brug af Instsgrams logo - uden at være en reel repræsentant af og for Instagram som virksomhed, så tror jeg faktisk, at du kan havne i juridiske problemer.

Nogle ville jo f.eks tro - hvis ikke de vidste bedre - at du svarede på vegne AF Instagram.

Tilmeldt 28. May 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for jeres svar.

Jeg tror dog ikke jeg vil kunne komme i kontakt med ejeren af profilen, profilen har ihvertfald 0 opslag, 0 følgere, og 0 følger, altså helt inaktiv profil, men synes enligt det fint nok med rabatnu.dk nu jeg lige har sovet over det, da hvis profilen skulle blive stor, så ved folk allerede hvad kommende hjemmeside heder.
Tilmeldt 2. Jun 19
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg svarer skam IKKE på vegne af Instagram.

Hedder kun "Instagram" herpå, fordi jeg selv er meget aktiv derpå og ved en del om appen.

Har ikke tænkt over de juridske problemer. Det er vel bare et brugernavn til et forum? :)

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Instagram:
Det er vel bare et brugernavn til et forum?

Så lad være at udtale dig om instagram, det kan misforståes.

Tilmeldt 2. Jun 19
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke hele pointen ved at bruge et forum? At man hjælper hinanden?

Når jeg så ved noget om et emne, kan jeg jo skrive hvad jeg ved. Og det gør jeg når folk skriver om de sociale medier. :)

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Instagram:

Er det ikke hele pointen ved at bruge et forum? At man hjælper hinanden?

Når jeg så ved noget om et emne, kan jeg jo skrive hvad jeg ved. Og det gør jeg når folk skriver om de sociale medier. :)

Du, jeg og de fleste andre brugere vil formentlig sagtens kunne se, at du ikke svarer på vegne af Instagram. Udefrakommende som evt. finder den her tråd via Google og som måske ikke kender Amino, vil måske tro, at det du skriver bliver skrevet fra en "officiel Instagram profil". 

Personligt er jeg altså ligeglad, men når du hedder "Instagram" og som profilbillede bruger Instagrams officielle logo, så vil nogen kunne misforstå det. Jeg kender ikke juraen bag en eventuel misforståelse - jeg ville bare FORMODE, at det kunne give bagslag.

Derudover - hvis du ved meget om sociale medier. Hvorfor så ikke lave en rigtig profil med eget navn og så skrive om det derfra? Du kan på den måde arbejde på dit eget brand og skabe dit eget navn.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)