Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg overhoved kalde mig iværksætter?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Amino brugere,

Corona krisen har sendt mig på arbejdsfordeling, med 1 uges arbejde og 1 uge hjemme... 

I denne her tid har jeg så forsøgt mig med affiliate marketing, som på ingen måde er gået godt, og nu går jeg så med ideen om at starte en dropshopping virksomheden. 

Når man læser omkring andre folks iværksætter historier, har de knoklet røven ud af bukserne og lagt massere af timer i deres virksomhed og undersøgt hvert et hjørne af det marked de skal ind på.

Da jeg valgte at gå ind i affiliate marketing, købte jeg en til at lave en hjemmeside og funnels. Selvom jeg ingenting vidste omkring det, valgte jeg alligevel at gå ind i det uden at have undersøgt noget som helst, hvilket selvfølgelig gav bagslag og endte med at koste en masse penge, som bare gik til spilde.

Nu står jeg her igen og overvejer om jeg skal prøve med dropshipping, den her gang har jeg dog undersøgt og prøvet at finde leverandører, produkter, lave min egen hjemmeside osv.. Men føler det er alt for uoverskueligt og vil helst ikke lave noget l*rt, og derfor overvejer at finde en til at lave en hjemmeside med produkter og leverandører. 

Men kan jeg overholde kalde mig iværksætter? 

Er det forkert at betale andre for at lave en 'virksomhed' til en?

Har jeg overhoved iværksætter mentaliteten, gåpåmod og det' det kræver? 

Skal jeg bare give op? Og indse at jeg måske ikke bare kan betale mig til 'succes'

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Hvis det site og de produkter manden laver til dig virkede, så drev han nok shoppen selv. Hold dig fra den slags. Skab dit eget, det gør som regel du kan holde det kørende længere end et gimmick produkt du sælger fra aliexpress. Derudover er leveringstiden for langsom, told kan blive et problem, og refunds bliver et problem for dig.

Skab dit eget. Det holder i 99% længere end gimmick produkter, og du sælger noget du kan stå inden for.

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 04:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Derudover behøver iværksætteri ikke være hård kamp med hovedet mod væggen. Det er de hårde historier man altid hører om, men det er de færreste der har haft det sådan. Det lyder til du går mere op i titlen iværksætter end at have dit eget. Hvad er det der tænder dig ved ideen om at have din egen virksomhed? Og er du villig til at arbejde mange timer for at realisere det? Klokken er 04:03 for mit vedkommende, og jeg er først på vej i seng nu. Jeg har arbejdet med små pauser siden 9:00 igår. Er du villig til at gøre arbejde så længe og så hårdt i perioder hvor du er ekstra presset?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Selvklart kan man være iværksætter og betale andre for den del laf arbejdet som man ikke selv kan stå for, men det er vel også ligegyldigt om du kalder dig det ene eller andet. Det som ikke er ligegyldigt er, om du gennemtænker din ide, og tester dine varer af mod f.eks. Amazon i udvalg, pris og leveringshastighed, for dropshipping er noget oppe i tiden, men meget få nye kan på nogen måde leve af det - marginalerne i forhold til at kunne konkurrere med standard varer, beklædning og elektronik f.eks er meget små + man får mange returvarer mm

Derfor - gennemprøv din ide ved at teste alle varer af og se om det er det rette du vælger. Læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html og evt https://johnhannover.blogspot.com/2018/08/stop-stop-stop.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad ville der ske hvis du ikke kunne kalde dig "iværksætter"?

Tilmeldt 19. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!

Måske har jeg formuleret mig selv forkert, hvilket er sandsynligt.

Det er ikke så meget selve ordet; 'iværksætter' jeg gerne ville kunne kalde mig, det er mere det bagved liggende ved at kalde sig iværksætter. Forstået på den måde at da jeg først startede med at undersøge disse virksomhedstyper og ideen om at være selvstændig eller have en hobbyvirksomhed, blev man banket i hovedet med at man ikke kunne være iværksætter hvis man ikke gav sig 110% og nærmest nåede at gå ned med stress 4 gange bare under ideudviklingen.

Hvad hvis jeg har siddet i timer, dage, uger, og prøvet at lave en hjemmeside, lærer om marketing, finde trendy produkter osv.. Er det så en forkert mentalitet at have, at tage den 'lette' vej, ved at betale andre for at lave en evt,. hjemmeside for en, eller måske en til at styre marketing delen osv. 

Vil man det så overhoved nok, hvis man allerede delvist har givet op under det man vel kalder den lette del? Eller man bare må erkende at man ikke er og bliver dygtigt nok til at kunne udføre visse stykker arbejde?

Har jeg det nødvendige gåpåmod til at være selvstændig-erhvervsdrivende, eller den rette mentalitet? 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du er stadig iværksætter i min bog blot fordi du betaler for hjælp udefra. Hvis du kigger på de fleste virksomheder i dag, så er mange af de ting du nævner jo allerede outsourcet - bygge hjemmeside, marketing mm. Om det er klogt at gøre på den måde du præcis beskriver er så en helt andet sag.

Om du har det nødvendige gåpåmod kan du kun selv svare på. Er du villig til at ligge mange timer i det, og i perioder arbejde rigtig meget? Det er ikke sikkert det bliver nødvendigt, men hvis det bliver nødvendigt? Der er kæmpe forskel på at arbejde hårdt, og arbejde så hårdt at du stresser dig selv ud af den. Folk der får stress flere gange gør noget forkert, og skal justere på de ting der giver dem stress. Det er ikke sejt at være iværksætter og få stress. Det er bare en indikation på, at du presser dig selv alt for meget.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)