Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig Erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. May 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej herinde,

Håber virkelig jeg kan være heldig at finde svar på mine spørgsmål vedr. erhvervskonto herinde.
Jeg ved det har været oppe og vende flere gange, men kan kun finde gamle indlæg og jeg er ved at være godt frustreret over at løbe panden mod muren.

Jeg leder efter en billig erhvervskonto til min forhåbentlig snart opstartede enkeltmandsvirksomhed.
Jeg har blot brug for en nem-konto med et kort til, skal som udgangspunkt ikke låne penge eller have noget vejledning eller lign.

Jeg har ind til videre snakket med Nordea, Arbejdernes Landsbank, Merkur, Jyske bank, Sydbank, Kreditbanken, Alm. brand bank.
Priserne der for det første år ligger et sted mellem 3000-6000 kr., og efterfølgende 1200-4000 kr. årligt. 1200 kan jeg godt være med til, hvis det ikke var så uheldigt at det selvfølgelig er lige den bank, der koster 6000 kr. for det første år!

Jeg søger i diverse grupper, men underligt nok, så er det altså ikke de samme priser, jeg får i røret, når jeg ringer rundt, som folk ellers fortæller at de reelt betaler. Så bliver altså en smule modløs!
Er det virkelig ikke muligt blot at få lavet en ekstra konto inde under min private konto? I det mindste som en opstart måske? Hvis i kender til nogle banker udover dem jeg har nævnt, som ligger i samme prisleje, så må i også endelig skrive det, så behøver jeg ikke spilde min tid på dem også :-)

På forhånd mange tak!
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Leder du efter den billigste erhvervskonto? Lunar Business er Danmarks billigste erhvervskonto - kåret af Visma Dinero 2022. Opret dig digitalt, og skift nemt fra din nuværende bank.

Tilmeldt 12. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Brug din private konto. Det er ikke ulovligt. Hvis de opdager det, hvilket det formentlig ikke gør, så spil dum og sig du ikke vidste at banken havde det krav og at de kan opgradere din konto.

Det er banken der vil have at du skal have en erhvervskonto, og ikke skat. Op i røven med bankerne. 

Hvis du skal have moms retur er det dog nødvændigt med erhverv. 

Valget er dit. 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være heldig at få en erhvervskonto overhovedet.

Hvis din bank kan tilbyde dig en, tag det og vær taknemlig.

Hvis du bruger privat konto, risikerer du at få lukket det uden varsel, samt opsagt din privatkonto.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sanne,

Jeg kan anbefale Spar Nord - her har jeg alle mine erhvervskonti. Fik mine konti uden oprettelsesgebyr - dog for et par år siden, men mon ikke stadig det er muligt :-)

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har min gratis hos Lån & Spar, men det kræver jo at du har en konto der og er medlem af en ejende forening. 

Derudover har jeg hørt at Lunar skulle være godt, og det er billigere (2000 kroner pr. år, intet oprettelsesgebyr).

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har bedst mulighed forr at forhandle i den bank du har privat. Lunar kan ikke rigtigt sammenlignes, da deres tilbud er markant anderledes end bankernes - overordnet langt mere begrænset men du kan læse lidt om de forskellige banker og de priser man ofte møder. - her https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

Jo bedre forberet du er med materiale til banken  jo lettere og bedre http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/ny-bankkonto-hvorfor-er-det-besvrligt.html 

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sanne333:

Jeg søger i diverse grupper, men underligt nok, så er det altså ikke de samme priser, jeg får i røret, når jeg ringer rundt, som folk ellers fortæller at de reelt betaler. Så bliver altså en smule modløs!

Det er ikke så mærkelig, for banker er som alle andre firmaer en forretning som skal tjene penge. I deres øjne er du ikke nogen attraktiv kunde da du kommer med nogen forretning hvor de kan tjene penge, derfor skal du betale en forholdsvis høj pris for at blive kunde.  Havde du derimod sagt til dem at du i fremtiden ville have f.eks en kassekredit / lån eller en leasing aftale - tjah så vil du med all sandsynlighed få en lavere pris.  Du skal gøre dine høser grønne overfor banken ;-)

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Corsair:

Brug din private konto. Det er ikke ulovligt. Hvis de opdager det, hvilket det formentlig ikke gør, så spil dum og sig du ikke vidste at banken havde det krav og at de kan opgradere din konto.

Det er banken der vil have at du skal have en erhvervskonto, og ikke skat. Op i røven med bankerne. 

Hvis du skal have moms retur er det dog nødvændigt med erhverv. 

Valget er dit. 

Hold da kæft et lorteråd (beklager mit sprogbrug, men jeg kunne ikke finde på bedre). Hvad tænker du på, når du giver sådanne råd ud?

Tilmeldt 30. May 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Er ikke sikker på jeg forstår, hvad du mener, med at jeg er heldig at få en?
Alle banker jeg har snakket med, har ikke haft noget problem med at åbne, så længe man bare betaler .
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)