Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping - Vejledning til opstart og info omkring moms og skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,
Jeg er 17 år og er i gang med at starte med dropshipping, hvor jeg gennem mine hjemmesider sælger produkter, som jeg køber fra Aliexpress hver gang jeg får en ordrer. Måden jeg sælger mine produkter på er ved at køre reklamer på facebook, og i løbet af den sidste uge har jeg solgt for 1200 dollars og har haft en fortjeneste på omkring 20% når prisen for reklamerne, produkterne og shopify's fees er trukket fra.

Jeg har dog nogle spørgsmål omkring dropshipping, som jeg ikke har kunnet finde svar på ved at søge på google, og jeg håber derfor at der er nogle af jer som ved lidt omkring det her og kan svare på nogle af mine spørgsmål.

1. Vil i foreslå at jeg opretter en virksomhed, hvis jeg med garanti kan sige at det her kommer til at gå godt og jeg allerede ved at jeg kan tredoble salget i løbet af de næste par uger
2. Hvordan laver jeg regnskab over: salg, levering, fees, reklamer, køb af produkt og andre udgifter. Og hvordan
indberetter jeg det til skat?
3. Hvis i foreslår at jeg skal oprette en virksomhed skal det så stå under mine forældres navne?
4. Er der noget jeg skal være opmærksom på, når jeg bare er mellemmanden og ikke sender produkterne fra mit eget sted, men direkte fra det sted jeg køber produkterne fra?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

andreashha:
Jeg er 17 år og er i gang med at starte med dropshipping, hvor jeg gennem mine hjemmesider sælger produkter, som jeg køber fra Aliexpress hver gang jeg får en ordrer. 
1. Vil i foreslå at jeg opretter en virksomhed, hvis jeg med garanti kan sige at det her kommer til at gå godt og jeg allerede ved at jeg kan tredoble salget i løbet af de næste par uger
2. Hvordan laver jeg regnskab over: salg, levering, fees, reklamer, køb af produkt og andre udgifter. Og hvordan
indberetter jeg det til skat?
3. Hvis i foreslår at jeg skal oprette en virksomhed skal det så stå under mine forældres navne?
4. Er der noget jeg skal være opmærksom på, når jeg bare er mellemmanden og ikke sender produkterne fra mit eget sted, men direkte fra det sted jeg køber produkterne fra?

1

Det er dels ikke lovligt at drive webshop når man ikke er 18 år og dermed kan stå til ansvar for aftaler - dels ikke lovligt at have import af noget som helst erhvervsmæssigt uden CVR MED IMPORT registrering - så du skal med sikkerhed - enten have en over 18 til at stifte selskab  -eller selv have dispensation fra familieretshuset for det du har gang i.

2

Bruger et regnskabsprogram - til at taste indtægter og udgifter og kunne give dine kunder en faktura fra-  og angiver resultatet i udvidet selvangivelse/oplysnings skema rubrik 111

3

Ja det er en en mulighed der går hurtigere end at søge dispensation for dig selv, ved at dine forældre garanterer for dig, hvis den drives i en forældres navn. Det er så forældren der ejer shoppen og ansvarer - det kan ret let laves overdragelse når du er 18 men det vil kræve nyt CVR nr

4

Hvis dine kunder modtager direkte-  så ser de jo ofte fra hvem. Den der sender skal kunne sikre at told i DK ved hvad kunden har betalt dig og ikke hvad DU har betalt kunden, så moms og told regnes korrekt - og måske dine kunder bliver halv irriterede over at skulle op med moms og told og rode med det ved ankomsten: Ligeledes er der ofte omkring 30-50% returvarer - som de nok ikke vil sende til Kina, men til dig. 
lidt mere om dropshipping fra uden for EU - som er besværligt og meget svært at tjene på på sigt http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
.
Tilmeldt 24. May 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til det med at det skal drives i mine forældres navn, kommer det så til at få en betydning i forhold til hvad de skal betale i skat, eller vil det ikke have en påvirkning.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil være forældres overskud og skat (du kan ansættes og lønnes og dermed få overskud og selv skat - men kræver arbejdsgiverregistrering og overblik over óverskuddet samt - lønnen skal stå i rimeligt forhold til indsatsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)