Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping - hjælp til opstart af virksomhed.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. May 20
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino.
Jeg skriver eftersom at jeg er i gang med at starte en virksomhed op, virksomheden vil til at starte med være bygget op omkring et produkt og vil fungere som dropshipping, altså at når jeg får et salg gennem min hjemmeside, vil jeg købe produktet af min leverandør som så sender produktet direkte til kunden som har købt ved mig.
Jeg har dog nogle spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde svar på over nettet, så jeg håber nogle herinde ved noget omkring det. :)

1. Vil der på pakken fra kina ikke både stå at den kommer fra kina, samt prisen på selve produktet og ikke hvad kunden har betalt mig for det. eksempel: hvis jeg giver 5$ for en barbermaskine som min kunde betaler mig 300kr for, vil der så ikke på pakken stå noget med value og så 5$?
2. Når produktet koster over 80kr vil der komme moms og importgebyr på, mit spørgsmål er her om hvordan jeg undgår at min kunde vil komme til at betale for det når det kun er kunden som modtager varen?
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Mathias2103:
1. Vil der på pakken fra kina ikke både stå at den kommer fra kina, samt prisen på selve produktet og ikke hvad kunden har betalt mig for det. eksempel: hvis jeg giver 5$ for en barbermaskine som min kunde betaler mig 300kr for, vil der så ikke på pakken stå noget med value og så 5$?

Ja - det beløb du betaler for produktet skal på pakken. Det er jo din indkøbspris der danner grundlag for tolden.

Mathias2103:
2. Når produktet koster over 80kr vil der komme moms og importgebyr på, mit spørgsmål er her om hvordan jeg undgår at min kunde vil komme til at betale for det når det kun er kunden som modtager varen?

Jeg er ikke helt sikker på om man kan det, men et bud kunne være at skrive dit firmanavn på pakken.

Har selv dårlig erfaring med dropshipping direkte fra Kina grundet leveringstiden, så hvis jeg skulle give et tip ville jeg finde en leverandør i DK eller EU.

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Besværligt. Du skal sikre dig, at leverandøren enten vedlægger din faktura og ikke sin - så fortoldning sker ud fra DIN pris til kunden PLUS fragt

Din kunde vil blive opkrævet moms og told (og 80 kr reglen er på vej bort)

Returvarer (ofte i området 40-50%) ender hos dig

Dropshipping fra uden for EU ender næsten altid i noget møg http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Der findes firma på nette som sælger på den måde og ens for dem alle er de lukker med en masse ballade om folk der ikke får deres vare eller folk der ikke vil vente på pakke mere en 3 dage.. der er også et par ander problemer ved denne model som at kun kan fortryde købet og du skal så tage vare retur og betale penge retur.. samt kommer der også snart told på fra første kr. Samt højer fragt priser.. hvis du skal lave denne model kan du kun købe vare hjem og selv sende dem.. 

Mit råd find en dansk dropship leverdør så får du ikke alt det besvær. 

Husk at sætte dig ind i eu regler samt de danske.. 

Held og lykke

Tilmeldt 23. May 20
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
er klar over det med returvarer, men i forhold til at fortoldning skal ske ud fra min pris, er det så ikke udfra den pris jeg køber det til? jeg har tænkt mig kun at sælge i DK til at starte med, og så betaler mine kunder jo moms når de køber varen fra min side.
Tilmeldt 23. May 20
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
tanken med dropshipping er jo netop for ikke at bruge kapital på at have varene og sende selv. Det er egentligt ikke så meget selve produktet som er dyrt, men fragten for fx 50 stks produkter er sådan 2-300$, har kigget på leverandører i eu, som fx bigbuy, men synes ikke rigtigt der er samme unikke produkter som der fx er på alibaba.
Tilmeldt 23. May 20
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
ja, det var nemlig også det jeg tænkte ville være besværligt, for hvis kunden modtager pakken og der står at den koster 5$ når de har betalt fx 500kr, så vil de jo føle sig snydt, jeg tænker måske at man kan kontakte fragtfirmaet om at de sender en regning direkte til firmaet i stedet for at kontakte kunden, dette er noget jeg vil prøve at undersøge nærmere. Jeg har en kammerat som købte et parti telefon holdere hjem fra et firma fra alibaba også, den blev sendt med dhl og her stod der på pakken at den kom fra hong kong, men ingenting med pris. der var nogle stregkoder på pakken, som jeg umiddeltbart tænker at firmaet har kunne scanne og se prisen? ved dog ikke om dette er fordi at det var et stort parti, i forhold til hvis det fx bare er en enkel pakke med et produkt i.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias2103:
er klar over det med returvarer, men i forhold til at fortoldning skal ske ud fra min pris, er det så ikke udfra den pris jeg køber det til? jeg har tænkt mig kun at sælge i DK til at starte med, og så betaler mine kunder jo moms når de køber varen fra min side.

når varen kommer direkte til din kunde fra told - så vil told være på den pris du har faktureret dem og su kan ikke bare kan få told til at udlevere til en privatkunde med en vare fra Kina adresseret til kundens adresse i DK - uden du har et importsted hvor du jo så indfortolder og betaler told og moms (og moms koster så ikke dig noget som momsregistreret) tolden skal beregnes også - på basis af DIN pris til kunden + fragten - og hvordan kan told se det, på en vare der kommer fra Alibaba til privatkunder rundt i DK. tolden for kunden vil være den pris kunden betaler for varen (til dig)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 20
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
så hvis jeg har en varer som en kunde køber fra mig til 500kr, og jeg har givet 50kr for den ved en leverandør fra alibaba, så vil min leverandør skulle skrive prisen ind som de 500kr når den bliver sendt afsted? så vil der jo med garanti komme moms, importgebyr og evt told på, hvilket så vil gøre omkostningerne meget højere, når pakkerne jo sendes pakke for pakke.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias2103:
så hvis jeg har en varer som en kunde køber fra mig til 500kr, og jeg har givet 50kr for den ved en leverandør fra alibaba, så vil min leverandør skulle skrive prisen ind som de 500kr når den bliver sendt afsted? så vil der jo med garanti komme moms, importgebyr og evt told på, hvilket så vil gøre omkostningerne meget højere, når pakkerne jo sendes pakke for pakke.

ja indfortoldning skal ske til den pris modtageren giver for varen - Det kan du undgå ved at du modtager den eller betaler et større toldlager - men det dyrere formentlig. Din kunde vil jo også ofte se hvor fra alibaba varen kommer og viden, at de kunne have købt den til 50 kr så. 
hvis ikke told har noget fra leverandøren, så vil de normalt kræve en faktura fra modtageren, så de ved hvad den skal indfortoldes til
dropshipping fra uden for EU er noget skidt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)