Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansæt mig selv i mit eget ApS for én udbetaling?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,


Jeg har i dag et ApS og ønsker at lave en udbetaling til mig selv, privat. 

Der er der mulighed for, at jeg laver udbetalingen og så selv indberetter beløbet til skat, eller skal jeg ansætte mig selv, og så udbetale det som løn, kun for denne ene gang? 

Hvordan gør jeg lige det smartest?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at du spørger, for du må ikke bare overføre til dig selv.

Hvis du privat har lånt selskabet penge, så må selskabet betale hele eller dele af beløbet tilbage, men stiftelse/forhøjelse af selskabskapital er ikke et lån.

Der kan også være mulighed for at selskabet udbetaler udbytte (evt. ekstraordinært udbytte) hvis der er et overskud at tage af.

Du er i princippet ganske sikkert allerede "ansat" i dit selskab som direktør, men selskabet er formentlig ikke registreret som arbejdsgiver. I din situation ville jeg først prøve at ringe til SKAT (LetLøn) og forklare behovet. Måske kan du holde det som honorar og undgå en masse ting med ferie, atp, etc. men det 

Det helt afgørende er at der bliver indberettet til eIndkomst og afregnet a-skat, am-bidrag, etc. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Hej med jer,


Jeg har i dag et ApS og ønsker at lave en udbetaling til mig selv, privat. 

Der er der mulighed for, at jeg laver udbetalingen og så selv indberetter beløbet til skat, eller skal jeg ansætte mig selv, og så udbetale det som løn, kun for denne ene gang? 

Hvordan gør jeg lige det smartest?

jeg går ud fra du ikke taler udbytte (kræver overskud overført og frit og GF og mere) men penge ud - som i LØN - og det kræver arbejdsgiver registrering og indberetning af løn til e-indkomst i skat eller via løn program - ingen anden måde at få penge ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)