Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fif og indspark til markedsundersøgelse

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

jeg tester for øjeblikket en forretningside pba. et simpelt indledende spørgeskema. P.t. løber jeg stærkt på SoMe for at få så mange besvarelser i kassen, og jeg vil forsøge at løbe så mange ind som overhovedet muligt selv, før jeg går skridtet videre og køber mig til en egentlig og valid markedsundersøgelse.

Forretningsideen vil udnytte den store mængde ledige fragtkapacitet (antagelse), som dagligt kører rundt på vejene i landets 2,9 mio. personbiler. Hvis denne fragtkapacitet kan gøre tilgængelig for andre (antagelse), vil det kunne give privatpersoner adgang til en ny klimavenlig fragtform, der kan anvendes i en lang række forbrugssammenhænge.

De foreløbige svare på spørgeskemaet er positive. Jeg vil fortsat skulle løbe flere besvarelser ind, før jeg tør konkludere noget. Men den positive start har dog allerede fået mig til at overveje at gå skridtet videre. I første omgang skal jeg have mere valide data på bilisternes kørselsmønstre og bilforbrug, så jeg kan få testet mine antagelser. Så det vil skulle være en undersøgelse af "privatbilisme" markedet.

Jeg kender selv til Megafon, Epinion og tilsvarende større nationale bureauer. De kan levere valide data, men jeg ved også, hvad de normalt tager for deres undersøgelser (og det er langt over, hvad jeg for nuværende har budget til).

Kan nogle anbefale andre bureauer/konsulenter/personer, som koste mindre, men som fortsat leverer brugbare markedsundersøgelser?

VH Kim

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)