Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til Shipmondo?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Copenhagen Statement:

Den oplevelse flere her beskriver, nemlig at Shipmondo er uforstående overfor ens problem, kan jeg kun være enig i. 

Jeg er også den eneste kunde, de nogensinde har haft, der har oplevet nedenstående som et problem. Alle andre læser trofast ALLE de mange leverandøreres indivuduelle regler for post, inden de omhyggeligt vælger en label. (Host: bullshit)

Jeg er målløs over Shipmondo, og den arrogance deres medarbejder udviser, når man ringer med et helt legitimt problem. Det er pr. definition DIG der er idioten, og det får du direkte af vide.

Bruger man fx pakke.dk til at sende en pakke, taster man vægt, og størrelse ind på den pakke man skal sende. Derefter får man vist de postservices der sender pakker med de dimensioner. På den måde sikre det onlinefirma der sælger dig en label, at man køber en forsendelse der faktisk kan håndteres af den valgte postservice. Dette evner Shipmondo ikke, og når det så går galt, er det fordi kunden er idiot. I mit tilfælde skulle jeg sende en rund pakke med et print. En ret almindelig pakke.

På Shipmondo skal man bare købe en label efter vægt, skrive ud og sende. ALLE de 10 pakker jeg havde købt pakkelabel til og sendt, blev sendt retur!! Fordi de ikke overholdt DAOs regler for dimensioner. Jeg ringede så til Shipmondo og sagde, at det ville være en god ide, at de oprettede "mål" på pakken når man tastede data på pakken ind, således at man netop ikke risikerer, at dette sker, men vælger en postservice der faktisk kan håndtere den pakke man skal sende. Shipmondo gjorde tydeligt opmærksom på, at de ikke ønskede at yde denne service, at man også kunne taste mål ind, for de havde jo allerede under hver enkelt af deres mange, mange, mange postfirmaer skrevet, hvilke pakker de kunne levere, og de mange regler skulle jeg have læst under hvert enkelt postfirma. De var ikke interesserede i, at oprette en dropdown "kasse" med mål på pakken, så man som kunde kunne slippe for at læse regler for 10 forskellige postfirmaer.

JEG ER MÅLLØS!!! Det er faktisk det samme som direkte at sige, at de bare skal sælge dig en label, og så skrider de på om du faktisk kan bruge den label. Havde personen i den anden ende været lydhør overfor en ganske simpel funktion, som andre lignende firmaer evner at integrere på deres site, ville min oplevelse have været en anden. Men ARROGANCEN var vanvittig. Jeg får nu alle pakker retur, og skal IGEN købe labels hos et andet firma. Tak for tabet, og ikke mindst ligegyldigheden Shipmondo.

Og tak for, at min kunder lige nu skriver og skriver, og vil have penge tilbage for deres varer fordi de ikke gider besværet med langsom levering, og forsendelser de har fået besked om, men som aldrig dukker op. 

Det mindste I kunne have gjort var at LYTTE til jeres kunder!

Jeg tror nu vi er mange som er ganske tilfredse med, at vi ikke skal taste hver enkelt pakkes individuelle mål (som man tidligere skulle med postnord). Jeg er dog enig i, at man kunne gøre dimensionsbegrænsningerne markant mere tydelige. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg medgiver at "at lytte" er en besværlig ting for mange mennesker. Vi lærer i vores opvækst at tale og høre, ikke at tale og lytte. Og mange af os vil gerne høre sig selv frem for at lytte til andre. Også jeg er indimellem skyldig i en sådan arrogant opførsel, og jeg antager at sådanne mennesker også arbejder hos Shipmondo - det er jo desværre helt almindeligt for mennesker at være sådan. Jeg tror ikke at en virksomhed kan bebrejdes for det.

Jeg tror i øvrigt ikke at Shipmondo har meget indflydelse på dimensionsbegrænsninger. Og jeg er enig med Arne at mange ikke ønsker at skulle indtaste en hel masse om ens pakke. Men hvad ved jeg, jeg kan kun tale for mig selv (og for Arne i dette tilfælde, haha). Om Shipmondo i så fald burde lade være med at have DAO i listen, fordi en enkel kunde har specielle behov, det tror jeg ikke. Det er et faktum med automatisering, at der altid vil være nogen der falder mellem sprækkerne, simpelthen fordi systemet ikke tænker og ikke kan se ind i en kundes hoved.

 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 16:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville flippe ud, hvis jeg skal måle enhver pakke, samt indtaste alle mål.

Men jeg giver dig ret, at de ikke lyder overhovedet til nogle forslag (mine 6 inkluderet).

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 17:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er simpelthen ikke enig i, at Shipmondo ikke har indflydelse på om en medarbejder er arrogant. Det oplever man fx ikke hos Dinero og mange, mange andre firmaer. 

Det skyldes ofte en kultur hos et firma, om de er lydhøre eller ej. Så jo, det kan man bestemt bebrejde Shipmondo. Det er altså dem som virksomhed der står 100% på mål for deres medarbejderes opførsel. Slut. 

Dertil vil det være RET let at skrive "DAO maks mål 60 cm". ved valg af dem, når man skal vælge pakklabel....men næhhh nej, den slags forslag lytter vi ikke til. Vi kaster lorten videre, for vi er Shipmondo. 

Jeg har ingen ord for deres opførsel i telefonen. 

OG dertil giver jeg ikke Shipmondo skylden for dimensionsbegrænsningerne. Der misforstår du helt mit indlæg.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 17:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er enig i at det ville være være træls at skrive ved hver eneste forsendelse, og det er heller ikke det jeg mener. Man kan jo lave en funktion, hvor man kan finde relevante postfirmaer ved først skrive mål, vægt mv. og derefter få vist, hvilke firmaer der håndterer den pakketype, og når man så har tjekket det, kan man oprette label på label uden mål. Det er ikke raketvidenskab. Kun for Shipmondo. Du kan bare læse ALLE reglerne hos ALLE fragtfirmaerne. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 17:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger heller ikke at Shipmondo ikke har indflydelse på en eventuel arrogance hos en medarbejder. Det har enhver virksomhed i allerhøjeste grad. Jeg vil ikke kunne sige hvorvidt vedkommende har været (eller er) arrogant. Jeg siger bare, at Shipmondo ikke kan gøre så meget ved, hvis en medarbejder ikke lytter - det er jo som sagt en kunst som ikke mange mennesker mestrer.

Det faktum, at du begrænser min bemærkning om "ikke at lytte" til "arrogance" er et tegn på at du ikke lytter - for så kunne du f.eks. have spurgt hvad jeg mener, inden du kom med en modbemærkning. Også det faktum at du allerede nu kommenterer på kulturen, mens du kun står på den ene side af skranken, er et tegn på at du ikke mestrer lytningen. Jeg siger ikke at du ikke kan lytte, du giver bare lige nu ikke udtryk for det.

Jeg vil i øvrigt lige med samme indrømme at jeg nok heller ikke lytter så godt i dette tilfælde. Hvis du ikke føler dig hørt, så vil jeg på forhånd undskylde for det.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 17:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår slet ikke dette indlæg, men jeg synes faktisk vi skal lade den ligge der, da jeg kan læse at der kun kommer lange misforståede indlæg ud af at fortsætte. 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)