Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsrefusion af kontant køb i udland

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 24
Fra  www.thirdwave.dk Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er lige startet selvstændig og stadig ved at gennemskue diverse bogføring og moms regler. Kan dog for the life of me ikke finde frem til hvad man gør med et kontant køb af en vare til brug i driften af min virksomhed fra et andet EU land (tyskland), da beløbet er under minimumsgrænsen for momsrefusion jf. Tysklands regler. (Har været igennem Skats Tastselv og den blev afvist) 

Idet jeg allerede har betalt for denne vare (online kontant køb), kan det være rigtigt, at jeg skal kontakte virksomheden og forlange at de skal tilbagebetale den angivede moms? I fakturaen er det angivet at det er til et selskab, så fejlen ligger vel reelt hos dem. 

Vh. 
Kim 

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Jeppesen:
jeg skal kontakte virksomheden og forlange at de skal tilbagebetale den angivede moms? I fakturaen er det angivet at det er til et selskab, så fejlen ligger vel reelt hos dem. 

Hvis du har oplyst dit momsnummer til dem, så er det dem der har lavet en fejl. Men hvorfor tjekkede du om prisen ved købet var inkl. ellers ekskl. moms ?

Fra København SV
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 24
Fra  www.thirdwave.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Købet er foretaget forinden jeg har fået sat mig ind i alle reglerne, hvorfor jeg ikke var klar over, at købet skulle være foretaget uden moms. Troede det var en simpel process at lave en momsrefundering indenfor EU. 

Fra København SV
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 24
Fra  www.thirdwave.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke oplyst dem mit CVR nummer. Kun angivet virksomhedsnavn i det felt hvor det var angivet. Er det så mig der har lavet "fejlen" og er jeg herved ikke berettiget refusionen?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er dig der har lavet en fejl, men spørg sælger om han vil refundere momsen. Er der ikke tale om et stort momsbeløb ville jeg ikke forfølge sagen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)