Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Halvering af moms til 12,5 fra 1.6

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Han kan sige, hvad han vil. Det bliver ikke til noget, Venstre var (og er) total usynlig i den krise. Skuffet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Ellemann har været totalt usynlig lige siden fra han blev formand - virkeligt mærkeligt, gad vide hvad der er galt i partiet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Kirkegaard:

Jeg ser, at V vil halvere momsen fra 1.6.20, f.eks. her: https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-05-14-venstre-vil-halvere-momsen.

Hvad er jeres mening om det?

giver vel mening hvis det skaber så meget ekstra aktivitet at staten samlet tjener på det = trods nedsat moms giver flere penge i statskassen, og det er vel ikke umuligt MEN

Jeg tror så jeg køber TV, køleskab, bil og en del andet i December til 12,5% og ikke i januar til 25% moms - og så skal I høre hvor alle siger, at nu gik ALT amok i kort tid, for så at gå totalt i stå i starten af 2021

Det ville ikke ske ved generel sænkning til 20% - men igen hvor skal pengene så komme fra - hvis ikke det øger de samlede indtægter på sigt.Færre ansatte sygeplejesker, færre pædagoger osv - Kunne staten spare så let som nogen tror - så skulle det jo ske i alle fald - og er jo ikke sket heller i Lars Lykkes mange år . nok fordi det ikke er så let - når man samtidigt vil opgradere netop hospitaler, børneinstitutioner, SKAT med alt for få osv - og højere pensionsalder - kræver jo også lidt forhandlingsevner.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Jeg ser, at V vil halvere momsen fra 1.6.20, f.eks. her: https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-05-14-venstre-vil-halvere-momsen.

Hvad er jeres mening om det?

En halvering af momsen er rigtig mange penge, og hvis man går den vej er det vigtigt at der er en plan om hvorfor det er den rigtige vej.

Store dele af den danske detailsektor er i massive problemer og det kunne være en stor hjælp, men samtidig trækker 1 kr forbrug ca 55 øre i import, så det er også en hjælp til udlandet. Der er ingen tvivl om at den offentlige sektor må slankes efter dette, da pengene mangler, og effektiviseringspotentialet er kollosalt, hvis det ikke falder på partier der lever på offentligt ansattes stemmer, og vi er langt fra at V, C, LA og NB har flertal sammen. 

Der er ingen tvivl om at der skal sættes ind for at komme videre, men spørgsmålet er hvad skal man satse på? Intet land i OECD stiller selvstændige værre end Danmark på skatteområdet, og det store spørgsmål er om man vil satse på at vi skal forbruge os ud af krisen eller investere os ud af krisen.

Hvis det er forbruget man satser på så er det ikke en dårlig plan da enhver fremrykning af investeringer resulterer i et boost af økonomien. Hvis det er investeringer eksempelvis i produltion og produktudvikling så er der langt billigere måder at gøre langt mere på hvis man vil gøre det målrettet. 

Eftersom eksempelvis supermarkeder, byggemarkeder, planteskoler, elektronikforretninger mv. har haft omsætningsfremgang og det er resturanter, cafeer, udvalgsforretninger mv der er ramt var det måske smartere at gå mindre bredt ud. Vi har et kæmpe behov for at få gang i hjulene specielt i turist og detail erhvervene. Jeg læser der er massive drop i eks. metalindustrien, og hvis vi ikke skal gentage det der skete med finanskrisen hvor vi tabte 15% af de industriansatte og vi i mdsætning til eks Tyskland kun fiik et par procent tilbage, så er man nødt til at kigge på investerings og erhvervsstrukturer, som regeringen har været meget klar i spyttet om at det ikke var noget der interesserede dem.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)