Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online markedsføring til lande uden for EU - Hvad må jeg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har det seneste år arbejdet med e-handel og haft min egen webshop med stor succes. Jeg markedsfører i alle lande så derfor gør jeg alt for at overholde GDPR lovgivningen. Nu vil jeg udvide mine kompetencer og er derfor begyndt at kigge på affiliate markedsføring.

De kurser, guides og videoer jeg har købt er primært rettet mod det amerikanske marked så derfor vil det være oplagt for mig at starte der.

USA har nogle helt andre regler når det kommer til indsamling af samtykke, hvilket give amerikanske virksomheder en masse muligheder som vi ikke har i Europa og DK.

Eksempelvis kan de uden indsamling af ekstra samtykke markedsfører aflliate produkter til deres email liste, hvilket jo absolut ikke er lovligt til kunder i DK og EU.

Så her kommer mit spørgsmål!

Generelt: Hvilket lands markedsføringsregler skal jeg følge når jeg markedsfører til lande uden for EU?

Specifikt: Hvis jeg udelukkende markedsfører og sælger til det amerikanske marked hvilke regler skal jeg så følge? Er jeg stadigvæk bundet af de danske regler nu hvor jeg bor i DK eller skal jeg udelukkende følge de amerikanske nu hvor jeg udelukkende har amerikanske kunder?

Jeg har simpelthen søgt og søgt og ingen ser ud til at kunne svarer på det. Afsenderlandsprincippet gælder jo kun inden for EU....

Ser meget frem til jeres svar! :)


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få gratis eksportrådgivning hos Eksportrådet under udenrigsministeriet, de er normalt meget hjælpsomme.

https://thetradecouncil.dk/

Tilmeldt 13. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme ;-)

Lad os endelig høre hvad du kommer frem til.

Tilmeldt 13. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom frem til at GDPR gælder for mig fordi min virksomhed er i Europa. 

Så uanset om jeg sælger til USA eller eks. Frankring så skal jeg have styr på den lovgivning.

MEN GDPR gælder kun borgere der bor eller midlertidigt/permanent opholder sig i europa (hvis de eks. tager på ferie i USA er de ikke omfattet), så amerikanske borgere der opholder sig i USA, er ikke omfattet med mindre de midlertidigt/permanent tager til europa (Det virkelig kringlet...!)

TL;DR: Så længe jeg overholder reglerne overfor de folk der er omfattet af lovgivningen der besøger min hjemmeside/giver samtykke kan jeg frit fortsætte med at markedsfører til USA så længe jeg bare overholder deres egen lovgivning. (Er i hvert fald det jeg er kommet frem til.)

ER SELVFØLGELIG FRISK PÅ AT HØRE HVIS NOGEN ANDRE HAR NOGET AT TILFØJE ELLER RETTE PÅ! 

det giver trods alt kun bøder på op til 20 millioner hvis jeg tager fejl Wink 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)