Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gennemskuer jeg det juridiske grundlag?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Fra  Atremo Codex Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ildsjæle,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, på baggrund af dette vil jeg nu gerne prøve kræfter med en webshop

Jeg har indtil videre forhandlet frilufts udstyr, tasker, tøj, værktøjer og diverse småting til venner og familie, hvor jeg ikke har skulle bekymre mig om returret o. l.

Min udfordring er, at jeg har svært ved at gennemskue hvordan jeg forholder mig til garanti, returret, reklamation og det juridiske - når jeg åbner op for offentligheden. 

Jeg har styr på forhandleraftaler, men de indebærer at jeg selv står med ansvaret for at have varelager. 

Er der nogle af jer der kunne være behjælpelige med at belyse hvad skal jeg have helt styr på, inden jeg åbner webshoppen for "offentligheden"?

Evt. noget materiale eller erfaring?

Tak for din tid :-) 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

atremocodex:
hvordan jeg forholder mig til garanti, returret, reklamation

ja men, det er lovpligtig, og du selv hænger på det.

Tilmeldt 12. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Fra  Atremo Codex Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop derfor jeg efterspørg noget godt materiale, så jeg har mulighed for at sætte mig ind i det? :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Google det - tilføj forbrugerombudsmand - og du finder masser. Udgangspunkt er at alt til private har 2 års reklamationsret hvoraf der er udvidet pligt til at påvise, at det er forbrugerens fejl noget svigter det første år (praksis viser det ofte også er tilfældet år 2) og der er 14 dages fuld returret fra den dato varen er modtaget - uden begrundelse - kunde betaler fragt retur sælger fragt ud med ny vare - men google det og læs meget mere - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)