Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette ApS

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan stifte med 40.000 kr - og så lave et lån, fra dig til selskabet med lille lånebrev - anfordringslån som skal være med markedsrente (ofte set 3-8% pt men det selskabet skulle give for samme i f.eks banken) og så kan du få lånet tilbage - uden skat naturligvis, og hæfter kun for 40.000 kr. Går det galt er lånet tabt uden fradrag, med mindre du allerede ved stiftelsen for indbygget, at lånet er konvertibelt - https://johnhannover.blogspot.dk/2018/02/konvertibelt-lan-til-selskab-fra-ejer.html  det kan være klogt med hjælp til stiftelse med indbygget mulighed for konvertibelt lån

Valgte du at hæfte for de 90 i stedet kunne de små fordele være lidt på kreditværdighed og at du havde fradrag for tab som aktieskatteværdi - men mon ikke lånet vil være at foretrække

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :


Tak, ja så skal jeg nok have nogen ind over eller bruge noget mere tid på det.  Nu vil jeg bare gerne i gang, måske jeg bare skal starte lavt og så kan jeg vel sætte ind senere, når der er behov for det?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du jo gøre - og hvis du er sikker på ikke at tabe pengene du siden låner selskabet er det jo fint - ellers skal dete konvertible gerne ind fra start

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)