Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette ApS

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1. Hvordan fungere det i praksis i forhold til at oprette ApS som enkelperson, kan jeg gøre det selv, udfylde de her vedtægter og skrive at jeg ene er i både bestyrelse og direktion og ejer?  Skal der advokat eller revisor på ?

2. Hvad med adresse, jeg arbejder i mit privat hjem og laver digitale ting, og jeg ved ikke om det er en god ide at adressen offentligøres i forhold til mit selskab. Jeg mener, vil ikke have kunder der møder op i min lejlighed.     

3. De her 40.000 kr., hvordan skal det forstås? En del af egenkapitalen så jeg kan købe udstyr for det og hvad hvis der bliver afskrevet eller skal de stå kontant et eller andet sted?

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lokal-hypnose.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Du kan sagtens oprette det som ene mand. Du går på virk.dk og opretter det. Der er dog det med de 40.000 kr. men det er et minimum kapital. Så om det er værdien af dine aktiver, computer, it udstyr, bil eller penge på kontoen er underordnet. 

Det skal dog kunne dokumenteres, at du har den værdi i virksomheden. Da jeg oprettet ApS, var jeg kunde i Danske bank. De havde så en samarbejdspartner. Så jeg overførste pengene til deres konto, så udstedte de et bevis på den kapital, som så blev sat ind på min erhvervskonto, da selskabet var oprettet. Det tog nogle få dage, så var alt på plads. Tror dog, du skal have lavet en erhvervskonto i din bank inden, og det kan være det der tager tiden. 

Der er ingen grund til, at betale en advokat eller revisor for at oprette det for dig. Det er så simpelt og lige til, at de fleste selv kan finde ud af det. Så spare du lidt på din sparsomme kapital i starten, af dit projekt. Det er oftest også hurtigere, da du springer en mellemmand over. 

Jeg håber det var svar nok :)

Til polterabend, kvindefester og firmafester er jyskcroquis.dk aktiviteten der bringer glæde, sjov og top underholdning for en hver smag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hrskafte:
Der er ingen grund til, at betale en advokat eller revisor for at oprette det for dig. Det er så simpelt og lige til, at de fleste selv kan finde ud af det

Alle kan male en væg men ikkenødvendigvis så godt som en maler. Sådan er det også med stiftelse af selskab. Her kan et beskedent beløb til hjælp med stiftelse måske været givet godt ud. Eksempelvis er det nødvendigt at have en bestyrelse i ApS?

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

"Et ApS skal have en direktion, som kan suppleres af en bestyrelse eller et tilsynsråd."

 

"kan" :)

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak hrskafte, jeg skal vil have et cvr først FØR jeg kan lave en erhvervskonto?

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lokal-hypnose.dk Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lier 

Det er også rigtigt, men alt hvad du skal bruge kan findes på nettet, og hvis du er alene om ApS'et, er det kun rent formalitet med vedtægterne. 

Alt hvad du skal bruge til oprettelsen, er bare at følge guiden under oprettelsen på virk.dk

Er betale en advokat, er kun hvis det gør en mere tryk, vil jeg mene. 

Eksemplet med, at alle kan male en væg, men ikke nødvendigvis godt. Synes jeg ikke kan bruges her. Resultatet er det sammen om du selv opretter det, eller få en advokat til det. 

Til polterabend, kvindefester og firmafester er jyskcroquis.dk aktiviteten der bringer glæde, sjov og top underholdning for en hver smag.

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lokal-hypnose.dk Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt forskelligt fra bank til bank, men snak med din bank, og fortæl dem om planerne. Så kan de vejlede dig. Men for at kunne stille de 40.0000 til sikkerhed for oprettelse i ApS'et skal du have dem på en konto, og sikkert også på en erhvervskonto. Det kan også være at banken kan give dig sikkerhedspapirene til oprettelsen, hvis du har en aftale om, at du låner pengene, eller har dem på en anden konto, som er beregnet til din nye virksomhed

Held og lykke med det :)  

Til polterabend, kvindefester og firmafester er jyskcroquis.dk aktiviteten der bringer glæde, sjov og top underholdning for en hver smag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

GVs:

Hej

1. Hvordan fungere det i praksis i forhold til at oprette ApS som enkelperson, kan jeg gøre det selv, udfylde de her vedtægter og skrive at jeg ene er i både bestyrelse og direktion og ejer?  Skal der advokat eller revisor på ?

2. Hvad med adresse, jeg arbejder i mit privat hjem og laver digitale ting, og jeg ved ikke om det er en god ide at adressen offentligøres i forhold til mit selskab. Jeg mener, vil ikke have kunder der møder op i min lejlighed.     

3. De her 40.000 kr., hvordan skal det forstås? En del af egenkapitalen så jeg kan købe udstyr for det og hvad hvis der bliver afskrevet eller skal de stå kontant et eller andet sted?

[quote user]

1 Du kan gøre alt selv - hvis du ved hvordan - ganske som du kan operere og andet - men du skal som minimum have bekræftet kapitalen af advokat, revisor eller andre
2 Du kan have din adresse i hjemmet - eller på andet kontorhotel
3 Ja du kan købe udstyr for kapitalen, men du skal være opmærksom på, at du kan ende med personlig hæftelser hvis du bare give pokker i kapital beredskabet

Du skal have en erhvervskonto som du godt kan aftale at få inden du har selskabet, som en konto til xxx aps understiftelse eller i alle fald have OK for at få efter stiftelse, og i visse fald kan banken overtales til at bekræfte kapitalen men det er så sjældent at du ikke skal satse på det, men få OK for erhvervskonto inden stiftelse


Overvej lidt småpenge efter e bog eller paperback ApS som forklarer det hele https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sørg for at få aftalerne med din bank på plads, inden at du stifter selskabet.

Der er flere erhvervsdrivende, der har problemer med at få oprettet en bankkonto i selskabsregi, eller hvor banken tager et meget højt gebyr for fornøjelsen.

Når du kontantstifter, og der ikke er andre ejere end dig selv, så er det rimeligt simpelt at få stiftet, når blot du kan få bank, advokat eller revisor, til at bekræfte at kapitale er til stede. Du kan finde et rimeligt sæt standard vedtægter hos Erhvervsstyrelsen.

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle. Den er clearet med banken der gerne vil sige god for det. 

Det med kapital og anparter, jeg skal lige være helt sikker. Hvis jeg nu fx skal købe udstyr for 90.000 kr. 

Så skal jeg tegne til overkurs 225, med 90.000 anparter til 1 kr. ?

Jeg kan så ikke komme uden om at jeg hæfter for de 90.000 kr og ikke kun de 40.000 kr., altså det er hele virksomhedskapitalen man hæfter med ved den begrænset hæftelse

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)