Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ophør vso

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg vil ophøre med vso pr 31.12.19. for at undgå beskatning af opsparet overskud vil jeg opstarte ny virksomhed i vso, så er spørgsmålet

om jeg kan opstarte pr. 1. 1. 21  elller om det skal være senest 31.12 20, hvilket jo vel betyder at der skal laves vso regnskab for 20, og så

bliver opsparet overskud hævet i vso.

mvh

s1

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

s1:

hej

jeg vil ophøre med vso pr 31.12.19. for at undgå beskatning af opsparet overskud vil jeg opstarte ny virksomhed i vso, så er spørgsmålet

om jeg kan opstarte pr. 1. 1. 21  elller om det skal være senest 31.12 20, hvilket jo vel betyder at der skal laves vso regnskab for 20, og så

bliver opsparet overskud hævet i vso.

mvh

s1

For at dit spørgsmål overhovedet kan besvares, er du nød til at uddybe følgende;

Den eller de virksomheder der hidtil har været en del af din VSO; er de ophørt eller solgt og hvornår er det sket? Har du mere end en virksomhed, skal du svare for dem alle!

 

Hvis ikke du svarer på det, så kan du ikke bruge et svar herinde til noget som helst.

Tilmeldt 18. Mar 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

tak for din interesse

 

et firma i vso nu, jeg kan ophøre for 2109 med besked på selvangivelsen for 19 som som jeg indsende

inden så længe.

mvh

s1

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

s1:

hej

tak for din interesse

 

et firma i vso nu, jeg kan ophøre for 2109 med besked på selvangivelsen for 19 som som jeg indsende

inden så længe.

mvh

s1

 

Jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver!

Har du eller har du ikke en igangværende virksomhed? - og når jeg skriver virksomhed; så er det en som opfylder kriteriet for at være en del af en VSO.

Tilmeldt 18. Mar 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

ja jeg har en virksomhed som opfylder betingelserne for vso

 

mvh

s1

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

s1:

hej

 

ja jeg har en virksomhed som opfylder betingelserne for vso

 

mvh

s1

Så forstår jeg ikke formålet med dit indledende spørgsmål.

 

Så længe du opfylder betingelserne for brug af VSO, så bliver du jo bare i VSO'en; dermed bliver du ikke tvunget til beskatning af opsparet overskud!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)