Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ASP variabler IIS 6.0 /SQL

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 4. May 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Er der en der kan hjælpe mig vedr. ændring af ASP variabler.
Jeg kan køre et ASPX scripts/hjemmeside og der giver mig opløsninger om alle informationer om IIS, APPSettings osv.
Jeg har nogle APPSETTINGS jeg gerne vil rettet men kan ikke finde hvor de er. Jeg har se alle web.conf igennem ingen ting der.

Jeg stoppede databasen og kørte script igen og nu var der ingen APPSETTINGS, så jeg tror at de ligger i SQL datbasen eller tilsvarende.,

Er der en der kan hjælpe?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er appsettings du leder efter så ligger de som regel i web.config. Ellers ligger der en reference til en fil hvor de ligger.

Du KAN være ude for at de ligger i databasen - men det er ikke et normalt sted at lægge dem.

Tilmeldt 4. May 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg lukker databasen og ved at køre scriptet igen. Her vises ingen APPSETTINGS mere som før - er det så ikke et godt udgangspunkt at antag at APPSETTINGS ligger i SQL databasen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv, hvis du kan at logge på IIS Manager og kig i Application Settings.
Ellers:
Hvis det MSSQL kan du logge på med SQL Server Management Studio og rette det. Ellers findes der editor programmer til alle SQL DBs.
Hvis du retter i databasen og programmet overskriver de settings der står i DB når det kører, så bliver settings sat i runtime af koden, så er det en anden situation.

Tilmeldt 4. May 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for dine svar - mit problem at jeg ikke kan finde de steder i IIS eller i SQL hvor jeg skal lede. I IIS er der ikke et sted med appsettings og heller ikke i MSSQL. Har set efter alle steder, men kan ikke finde placeringen. Derfor har jeg behov for en guide på hvor jeg skal lede på IIS 6.0 eller i MSSQL 2000(vil jeg tro). 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal først connecte til sitet eller din app. Så kommer Application Settings frem.
Er det en lokal app eller ligger den på et domæne?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ERAVN:
I IIS er der ikke et sted med appsettings og heller ikke i MSSQL

Du har ikke fundet den fordi du ikke har kigget det rigtige sted. Du skal kigge i roden af dit site. Der ligger en web.config som har en reference til appsettings.

Tilmeldt 4. May 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Web server er fra en win2003R2 - har ikke de samme billeder

angående web.config i root af website er der en web.conf

configuration>

<appSettings>

<add key="ErrorReportEnabled" value="true" />

</appSettings>

    

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal en de par kr det koster at få det fixet. At du sidder i blinde og skal finde rundt i det kan koste meget tid og hvis du laver én lille fejl så kan det koste endnu mere hvis du skal have en til at rette det for dig.

Jeg plejer at sige til mine kunder at de skal holde snitterne LANGT væk fra kode med mindre at de har fået lov af mig.

Tilmeldt 4. May 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil jeg også gerne - men hvem kan hjælpe?
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)