Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er betingelserne lovlige?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og kigger på en interessant side og får at vide at jeg skal godkende betingelserne - men studser lidt over deres tekst:

Jeg accepterer hermed, at xxxxxxx må sende mig nyhedsbreve med informationer omkring xxxxxxx samt tilbud.
Jeg er bekendt med, at jeg til enhver tid kan tilbagekalde mit samtykke.

Er der ikke en regel om at man ikke må skrive på den måde? Eller har jeg sovet i timen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må ikke være del af de samlede handelsbetingelser du accepterer for at kunne gennemføre købet, men er det alene her et tilsagn til nyhedsbrev og tilbud som du kan vælge at sige ja til eller nej til, ved aktivt at sætte kryds eller ikke - så er det OK - det må ikke være betingelse for handlen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak så havde jeg ret.... For at kunne gennemføre en handling SKAL man sige ok til at modtage nyhedsbrev og tilbud på mail.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en kunde i forbindelse med et køb givet en elektronisk adresse, kan sælgeren markedsføre egne tilsvarende produkter via den elektroniske adresse uden et forudgående samtykke. Kunden skal dog have mulighed for at frabede sig henvendelserne, både når kunden oplyser sin adresse og ved fremtidige henvendelser. Det følger af markedsføringslovens § 10, stk. 2

Så hvis du ikke kan sige fra ved afgivelse, er det ulovligt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)