Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folket. Er der nogle der ved om der bliver trukket skat af crowdfunding? Kan man bare lave en box på ens privat nummer eller skal man først åbne en konto i banken?

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

følger lige med

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ølle-Bois:

Hej Folket. Er der nogle der ved om der bliver trukket skat af crowdfunding? Kan man bare lave en box på ens privat nummer eller skal man først åbne en konto i banken?

du skal givet have erhvervskonto - banker tillader ikke privat konto til erhverv - men uanset hvad - hvis du får OK fra banken til at bruge en privatkonto, så skal du føre regnskab og beskattes som af enhver anden indtægt - det har intet med hvilken konto at gøre - læs om div former for crowdfunding med hver sin skat

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/crowdfunding.html 

Alm vis foregår crowdfunding via crowdfunding platforme som giver indbetalerne en sikkerhed for, at beløbet ikke bare kan klattes værk men ført udbetales når det ønskede beløb er opnået

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt er det jo firmaer som laver crowdfunding. Der skal som udgangspunkt ikke betales moms af det, da der er tale om donationer.

Men skat er en anden sag. Hvad er det du vil have støttet, og hvor mange penge drejer det sig om? Du skal betale penge af den indtægt, som du eventuelt får. Men ved crowdfunding går man ikke efter indtægt, men efter at udvikle noget, man brænder for.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 10. May 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Altså det forgår ved folk kan overføre til et box på mobilepay og dermed hjælpe os igang med økonomien. Vi har ingen cvr eller lignende endnu, det eneste vi har er vores domæne. Men altså skal jeg ringe til banken og få åbnet en konto og oprette mobilepay nummer i eller kan jeg godt bare lave en ekstra konto på min privat og overføre pengene derover, det er jo bare donationer/gaver fra venner og bekendte

Tilmeldt 10. May 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian. Vi er 2 unge drenge som gerne vil starte firma, men vi har bare ikke økonomien og dermed har vi skrevet ud på facebook og folk vil hjælpe os igang osv. Så ved ikke om det er en direkte crowdfunding

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en indsamling skal den nok meldes.

Der er forskel på, om der er en modydelse eller det blot er ind indsamling.
Se nedenstående, der står også om moms.
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234858

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ølle-Bois:

Hej John. Altså det forgår ved folk kan overføre til et box på mobilepay og dermed hjælpe os igang med økonomien. Vi har ingen cvr eller lignende endnu, det eneste vi har er vores domæne. Men altså skal jeg ringe til banken og få åbnet en konto og oprette mobilepay nummer i eller kan jeg godt bare lave en ekstra konto på min privat og overføre pengene derover, det er jo bare donationer/gaver fra venner og bekendte


Jeg ville da bare sige til banken at I har en indsamling men ja - i forhold til Mobilepay og bank skal i lave egen erhversaftale ellers kan de lukke jer

Egentlige indsamlinger med donationsknap skal anmeldes og godkendes ved http://www.indsamlingsnaevnet.dk/ 

I skal føre regnskab og den som modtager pengene er skattepligtig - og giver kan afhængig af beløb være gaveafgiftspligtig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)