Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amazon Fba spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg er 18 år og vil gerne sælge varer med Amazon fba, på deres UK side men jeg har nogle spørsmål inden jeg fortager mig handlinger.

1. Hvilken virksomhedstype er det jeg skal starte? Jeg har nemlig læst mig frem til at en enkeltmandsvirksomhed ikke må tjene mere end 50 tusind om året, hvilket jeg forventer at overskride.

2. Er jeg fritaget moms?

3. Er der nogle ting jeg skal vide i forhold til Brexit?

4. Når jeg begynder at sælge og kommer til at få de tjente penge fra amazon til mit eget kort, hvordan foregår det?

5. Er der noget jeg skal være opmærksom med i forhold til Skat?

Jeg håber at jeg kan få noget hjælp da jeg ikke er den største guru, men har kæmpe ambitioner!

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Fedt du vil igang med at sælge på Amazon. En enkeltmandsvirksomhed må gerne sælge for mere end 50.000 om året - jeg tror du tænker på moms fritagelsen. Husk dog at hvis du vil have produkterne liggende på deres lager i England så skal dit firma momsregisteres i England.

Amazon har en ret bøvlet oprettelsesproces, hvor du skal indtaste alverdens oplysninger - herunder dine bankoplysninger som du også får pengene (minus fees) udbetalt til.

Jeg vil anbefale dig at læse Amazonbogen af Jonas kapper / Obsidian, som beskriver processerne om at oprette sig og sælge på Amazon.

Held og lykke! :-)

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders6070:

1. Hvilken virksomhedstype er det jeg skal starte? Jeg har nemlig læst mig frem til at en enkeltmandsvirksomhed ikke må tjene mere end 50 tusind om året, hvilket jeg forventer at overskride.

2. Er jeg fritaget moms?

3. Er der nogle ting jeg skal vide i forhold til Brexit?

4. Når jeg begynder at sælge og kommer til at få de tjente penge fra amazon til mit eget kort, hvordan foregår det?

5. Er der noget jeg skal være opmærksom med i forhold til Skat?

1

enkeltmands må omsætte mio . de 50.000 er det punkt hvor du - så snart det er oplagt du vil ramme denoms på 12 mdr skal være momsreg = ofte ved 4000 kr per måned

2

Nej det er momspligtigt salg - men er det fra UK lageret så skal du have engelsk firma og VAT

3

Ja der vil kunne blive told på varer fra uden for UK til ind i Uk men reglerne kendes ikke endnu

4

Der tilknyttes givet en konto/kort som skal være en erhvervskonto

5

du skal føre regnskab - brug et regnskabsprogram ex www.dinero.dk og angive dit overskud til skat

Læs evt mere om enkeltmandsvirksomhed i letlæst e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svaret

Okay, så er det mest praktiskt at oprette en enkeltmandsvirksomhed?

Hvordan opretter man et engelsk firma?

Ville det så være mere oplagt at sælge den tyske amazon side istedet for den engelsk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders6070:
Mange tak for svaret

Okay, så er det mest praktiskt at oprette en enkeltmandsvirksomhed?

Hvordan opretter man et engelsk firma?

Ville det så være mere oplagt at sælge den tyske amazon side istedet for den engelsk?

du kan google company in UK - det sker som jeg husker via company house og er ikke bare ligetil - du skal have en UK person som secretary/kontakt og en UK bank som er vanskelig at få

Ja Tyskland er jo i alle fald EU men tilsvarende kan du skulle have Tysk firma med mindre du shipper fra DK og det er heller ikke bare lige til

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Hvis du bruger Amazon FBA skal du have et momsnummer i det land, hvor du benytter Amazons FBA lager.

Jeg er i tvivl om det stadigvæk gælder i UK efter Brexit, men det er i hvertfald i krav på den tyske Amazon.

E-commerce og online marketing nørd. Ejer webshoppen 

www.vikleliv.dk 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)