Kan I anbefale nogle gode kommunikationsværktøjer til intern kommunikation i en Startup?
Vi havner ofte tilbage med Messenger og Mail.
Jeg kunne godt bruge en app i stil med Messenger, men med mulighed for at inddele samtalerne i emner. Således at hvis jeg sender et link i en bestemt tråd, ved alle, at det omhandler f.eks. “Design” og kan se, hvad der tidligere er skrevet om emnet og tage stilling til, om det er relevant for dem lige nu.
Fremfor det bare er en mail i bunken. Vi bruger også Atlassia, men i det daglige er det ikke effektivt til kommunikation.
Det er designet til din udfordring, og det bliver brugt af både store og små organisationer. Hvis du ikke kender det, så har de en video på hjemmesiden som forklarer konceptet fint, og den fortæller dig, hvorfor den kan hjælpe dig med netop din udfordring.
Jeg bruger det dagligt, og har gjort det længe, og det fungerer upåklageligt.
Kan I anbefale nogle gode kommunikationsværktøjer til intern kommunikation i en Startup?
Vi havner ofte tilbage med Messenger og Mail.
Jeg kunne godt bruge en app i stil med Messenger, men med mulighed for at inddele samtalerne i emner. Således at hvis jeg sender et link i en bestemt tråd, ved alle, at det omhandler f.eks. “Design” og kan se, hvad der tidligere er skrevet om emnet og tage stilling til, om det er relevant for dem lige nu.
Fremfor det bare er en mail i bunken. Vi bruger også Atlassia, men i det daglige er det ikke effektivt til kommunikation.
Slack kan være godt.
En mulig ulempe ved proprietære cloudløsninger som Slack kan være, at når/hvis I ikke vil bruge det mere, kan I så få jeres data med ud? Og få det ud på en måde så det kan importeres i et andet værktøj?
Personligt har jeg/vi prøvet Slack og flere andre, men er hver gang vendt tilbage til Email i Outlook/Exchange, fordi det både kan gøres effektivt og langtidsholdbart.