Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemkonto før man kan få kompensation - HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg står i en rigtig træls situation.
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har derfor søgt om statens kompensation.
Jeg læser nu på virksomhedsguiden at de kun kan udbetale til virksomhedens Nemkonto. Jeg troede egentlig at dette var i orden, men det viser sig nu at jeg ikke har en nemkonto til min virksomhed. Fair nok, så tænker jeg at det vel bare er at få banken til at angive min privatkonto (som jeg hidtil har brugt til alle ind - og udbetalinger fra mit enkeltmandsfirma) som den.

Det vil/kan de ikke, og fortæller at jeg skal til at have oprettet en ny erhvervskonto til mit enkeltmandsfirma. Ventetiden på dette kan være +2-3 måneder og samtidig koster det 5000 kr i oprettelse.

Mit spørgsmål er - kan dette passe? Jeg kan vel langt fra være den eneste, der ikke har haft en erhvervskonto til min enkeltmandsvirksomhed (Eftersom det jeg tjener i firmaet jo er min privatøkonomi), og nu står i en ekstremt træls situation, fordi jeg ikke kan få udbetalt min kompensation?

Er der andre der står i samme situation?
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er rigtig. 

Og nu er du i problemer, da banken har optaget, at du har brugt din privat konto til erhverv.

Du slipper ikke for det, desværre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok ikke den eneste - men det har i mange år været lov, at man havde en erhvervskonto til sit cvh - du har heller ikke kunne få moms retur f.eks.

Det lyder meningsløst det skal tage 2-3 mdr - men det har generelt en pris og din er i den høje ende. De skal kunne tilknytte CVR langt hurtigere, men du skal afgive en masse oplysninger om formål, omfang, reg bevis - fotodokumentation (pass f.eks) så der kan laves hvidvaskkontrol

Det skal kunne gøres på en uge hvis banken er villig, men det er altid uheldigt at pludseligt fortælle ens bank, at man har kørt erhverv længe over en ren personlig konto, for det er ikke en del af aftalen med banken

Du må enten se efter en anden bank, men det er svært idag, hvis de ved, du har kørt erhverv  i et vist omfang siden du kan høre til hjælpepakker, uden din bank har været orienteret, for de kan få store bøder for ikke at køre korrekt hvidvask kontro - men start i egen bank, se om du kan få en pris ned - og hastighed meget op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar.
Jeg er vel ikke direkte i problemer? Det er vel ikke forbudt fra bankens side at bruge det en privatkonto til erhvervskonto formål (så længe det er en enkeltmandsvirksomhed og IKKE fx et Aps)

Eller der tager jeg måske helt fejl?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersMoller:
Tak for svar.
Jeg er vel ikke direkte i problemer? Det er vel ikke forbudt fra bankens side at bruge det en privatkonto til erhvervskonto formål (så længe det er en enkeltmandsvirksomhed og IKKE fx et Aps)

Eller der tager jeg måske helt fejl?

nej der er ikke forbud mod at bruge privatkonto skattemæssigt - men jo i princip er der forbud fra banken - da den konto du får til dit CPR kun må bruges til CPR private formål og ikke erhverv.

Der sker ikke nogen form for anmeldelse, men banken kan lukke din private konto, ud fra du har foretaget dig erhvervsmæssige ting (og for beløb der jo er store nok til hjælpepakke) uden at banken har kunne hvidvaskkontrolere.
Det gør de så ikke, hvis du enten indgår aftale om erhvervskonto eller omg slutter med at have en eneste erhvervstransaktion over den personlige konto

Skattemæssigt er det ikke andet problem end besværlig regnskabskontrol

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)