Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stifte virksomhed med 1 eller 2 ejere som umyndige (brev til statsamtet)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Mig og min ven har besluttet os for, at vi gerne vil søge om dispensation til at starte virksomhed som umyndig ved statsamtet. Det virker som om, at det er rigtig svært at få tilladelse til at starte en virksomhed med 2 ejere, når man er under 18. Er det nemmere, at én af os sender brevet ind til statsamtet og spørger om dispensation for at starte en enkeltmandsvirksomhed, og så ansætte den anden eller noget i den stil? Eller kan vi ligeså godt gøre forsøget med at starte en virksomhed med 2 ejere.

P.S Vi har valgt at starte en drop-shipping virksomhed, så der er ikke særligt meget risiko involveret

Tak for alle svar i forvejen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er famileretshuset man skal søge hos - og du har ret i, at man idag i princip ikke får tilladelse til I/S = flere under 18 sammen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Ja en får lettere ret og kan ansætte - alternativt kan forældre stifte ApS og sælge til jer under 18 men stadigt være direktør http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 
Dropshipping har masser af risiko? Lad mig nævne -
leverandør leverer noget der skader jeres kunde - ansvaret er jeres alene
Mange varegrupper har 40% retur varer - de ryger retur til jer der jo stadigt har betalt dropshipperen - de kan give jer et stort underskud når året er gået

En række af jeres omk - webshop - betalingsløsning - bank  - måske regnskabs osv er faste omk - uanset om I får indtægter eller ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Først og fremmest tak for svaret.
Yes, jeg mente vist familieretshuset.
Hvis vi f.eks kun vælger leverandører, som garanterer en 14 dages returret af hvilken som helst grund, så burde det problem ligesom forsvinde ikke? Når du siger skade nogen, er det så hvis det f.eks ville have nogle negative sundhedsmæssige følger? F.eks så ville en hat ikke have nogen risiko der vel?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

AugustQ:
Når du siger skade nogen, er det så hvis det f.eks ville have nogle negative sundhedsmæssige følger? F.eks så ville en hat ikke have nogen risiko der vel

Ja sundhed - brand - osv . nej hat vil jo ikke have anden risiko end hvis den viste sig at være en kopi vare for så ville det igen være jer som sælgere der blev sagsøgt af Ralf L - osv - så kun ved kopivare, eller hvis hatten kunne bryde i brænd og det har jeg vist ikke hørt om :) 

AugustQ:
Yes, jeg mente vist familieretshuset.
Hvis vi f.eks kun vælger leverandører, som garanterer en 14 dages returret af hvilken som helst grund, så burde det problem ligesom forsvinde ikke?

Måske. Jeres kunder vil jo i første omg returnere til jer - og så står I jo med returpromlemet til dropshippper. Kunden kan ikke skulle returnere til andre end sælger og I må så pakke om evt og sende videre til jeres leverandør, men det vil da klart være en fordel. Der er dog også uærlige leverandører som så pludseligt ikke lever op til aftaler og påstår at I har xxx eller yyy og de vil ikke vvv  - så der er ikke ret mange risikofrie ting. Hvis der var det, så ville jo alle lave det - det er jo ikke kompliceret, men I er jo oppe mod denne verdens Amazon, zalando osv - som har varer til helt anden pris grundet kvantum og uden problem med at håndtere returvarer OG masser af SEO kraft til at blive kendte - MEN JO der kommer givet nye dropshippere der kan leve af det, det er bare ikke så let som mange tror, det er en kamp mod masser af andre med masser af muskler

I begrænser risiko for lager - men vil ikke være uden en risiko som de forældre der påtager dig den vil kunne hænge på, og det er det som famileretshuset vil se på ved en ansøgning. Er den forældre villig til den risiko, fordi de vil se dig komme igang, så er det godt men ikke garanti for OK fra famileretshuset -

vh og god vind med det

John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen John

Som du nok kan høre, så er vi lidt uerfarne (men vi prøver at lære Skype-Smile )

Sådan som jeg havde forstået det, så burde det være muligt for kunden at sende varen direkte retur til dropshipping-leverandøren. Har jeg misforstået noget her? Den leverandør vi har kontakt til lige nu er lokaliseret i USA, hvor vi også har tænkt os at sælge til. 

mvh. AugustQ

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

alt er muligt - så kender jeres kunde jo leverandøren og vil vel ofte købe direkte der så. Det er ikke så ligetil at sælge i USA - det vil hurtigt kræve et USA LTD da leverandøren ikke må sælge uden lokal VAT til kunden i USA - og I skal derfor have et USA selskab ejet af jer, til fakturering - imellem umiddelbart.

(lidt svarende til at en USA virksomhed ikke kunne sælge til en dansk privat med faktura uden moms fra USA - hvis varen sendes fra en dansk virksomhed. Den danske dropshipper må ikke sende uden moms til en dansk privat - uanset køber måtte være USA

Herudover er der jo et utal at USA baserede webshops I vil være oppe imod OG som sælger er I så også oppe mod de uhyre farlige erstatsningsansvar for alt muligt i forhold til varen overfor slutkunden.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene - det var vist alt for nu
Efter dine svar, så tror jeg vi tænker vores ide her lidt om. Du har været hjælpsom!
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)