Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp... de kræver efterregulering af moms på erhvervlejemål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, håber på lidt hjælp, fra jer dygtige folk derude/derinde :-)
Sagen kort er at jeg har et erhvervlejemål, i en ejendom der i august 2018 blev til andelsboligforening. De fik tilknyttet en administrator der sendte husleje opkrævninger ud, først på fodpost, så via mail og tilsidst bliver der betalt via betalingsservice.

I de forgående 5 år har der være moms på mit lejemål (indtil overtagelsen), da ejendommen skifter ejer og admin sender opkrævninger ud, så er der ikke moms på lejen.
Jeg undre mig over der nu ikke er moms på beløbet, men måske det er fordi at andelsboligforeningen ikke er momsregistreret og jeg bare ikke er blevet informeret.
jeg sender dog en mal til admin i november 2018 og spørger om der ikke skal være moms på lejen, og at jeg helst ikke vil gøre noget galt og være på den sikre side. Admin svarer ikke på min mail.

Midt i marts 2020 kontakter admin mig og fortæller at jeg ikke har betalt moms og det skal efterreguleres fra august 2018 til april 2020.
jeg skriver at min virksomhed er presset meget på økonomien pga Corona, men han fastholder.

Har så fået en mail, at momsen skal betales inden 1 juli 2020 og at jeg burde have vidst at jeg skulle betale mm. jeg spørger ham om, hvordan jeg skulle have betalt, når jeg ikke har fået en opkrævning med moms og dels at jeg i 2018 kontaktede ham og han derfor måtte vide at der er sket en fejl fra deres side.

Men det svarer han ikke på, selvom jeg har efterspurgt et skriftligt svar.

Mit spørgsmål er ,kan admin /udlejer kræve moms efterregulering fra august 2018, når de selv ikke har opkrævet det ?
Kan admin bare sige 2 mdr og du skal betale, har jeg som erhvervlejer ingen rettigheder. ( de skriver selv at det kan forhandles men skal betales inde 1 juli)

Håber der er et par venlige sjæle der kan hjælpe mig.
(jeg skal jo bruge min salgsmoms til at betale regninger mm, indtil alt forhåbentlig kører igen)

Mvh Auton


Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kender ikke reglerne med opkrævning der går år tilbage.

Men uanset kan du  jo modregne momsen, så det er jo kun et likviditets spørgsmål.....

Tilmeldt 23. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for din svar.

ja det er et spøgsmål om likividitet. Min virksomhed blev lukket ned 11 marts og har nul indkomt.

Desuden handler det om at opføre sig ordetlig som udlejer f.eks tage ansvar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Tal med skat. Når du retter momsangivelserne bagud - på basis af en korrekt faktura på leje med moms eller andet bevis fra udlejer så kommer den moms meget hurtigt retur er jeg overbevist om. Bed udlejer om henstand med indbetalingen i så fald

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john

Tak for svar.  Jeg kontakter skat.

Er dog stadig utilfreds med admin stil.

Mvh Auton

Ville give dig 5 stjermer, men den stoppede på 2 .prøver igen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Auton:

Hej john

Tak for svar.  Jeg kontakter skat.

Er dog stadig utilfreds med admin stil.

Mvh Auton

Ville give dig 5 stjermer, men den stoppede på 2 .prøver igen :-)

helt ok - så ved jeg jo. :). Ja det var mærkeligt de ikke reagerede da du spurgte men kan sikkert ikke bare lade 1 og 2 være lige når de er momsregistrerede og derfor skal kræve momsen ind. Jeg mener klart de så bør være helt roligt og først forvente betaling når du har korrekt bilag og har korrigeret moms bagud - formentlig kan skat godkende det i EN samlet regulering nu hvor du lukker i alle fald

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John...mine fedt fingre kan kun sætte få stjerne. Skriv lige igen..du skal have 5 stjerner...tak for dit svar;-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Auton:
Hej John...mine fedt fingre kan kun sætte få stjerne. Skriv lige igen..du skal have 5 stjerner...tak for dit svar;-)

det er helt ok - god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)