Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte tekster fra én hjemmeside til en anden?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, 

Jeg er igang med at ombygge brand med nyt navn osv., og jeg har derfor også lavet ny hjemmeside

Hvad bør jeg gøre for at undgå at den nye hjemmeside bliver straffet SEO mæssigt, hvis jeg gerne vil flytte tekster fra den forrige hjemmeside til den nye? Selvfølgelig for at undgå duplicate content. Det er mindre vigtigt, at den forrige side opretholder en god SEO rank.

En mulighed kunne selvfølgelig være at slette alle tekster fra den gamle side, men hvis jeg kan undgå det, ville det være at foretrække. 

Noget helt andet er, at jeg har hørt diskussion om, at Google faktisk ikke straffer duplicate content. Hvad tænker I om det? 

Mvh. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LargoLange:
Hvad bør jeg gøre for at undgå at den nye hjemmeside bliver straffet SEO mæssigt, hvis jeg gerne vil flytte tekster fra den forrige hjemmeside til den nye?

Sørg for at lave en 301 redirect på alle de gamle sider til de nye sider

LargoLange:
Noget helt andet er, at jeg har hørt diskussion om, at Google faktisk ikke straffer duplicate content. Hvad tænker I om det? 

Du skal ikke tro på alt hvad du hører :D jeg har ikke selv hørt det og kan ikke se hvorfor de ikke skulle straffe det?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Niels. Sørg for redirects.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Vil I så bare lade den forrige hjemmeside stå, helt som den er med alle teksterne, lave en 301 redirect og så også bruge teksterne på den nye hjemmeside også? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LargoLange:

Tak for svar. Vil I så bare lade den forrige hjemmeside stå, helt som den er med alle teksterne, lave en 301 redirect og så også bruge teksterne på den nye hjemmeside også? 

Teknisk set har det ingen betydning. Hvis du på den gamle side laver redirect på alle så vil ingen få fat i de gamle tekster. Du skal se en redirect som et skilt på døren "Vi er hos naboen" så når du ser det så går du over til naboen. Om det hus du skulle besøge så kun har facaden tilbage har ingen betydning :)

Tilmeldt 4. Apr 20
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
tror ikke det kan skade så meget. gør redirect gammle site til ny og indeksere gammle site

Partner i Norh Låsesmed

Tilmeldt 25. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som alle andre skriver så er det 301 redirect du skal bruge for at overføre værdien fra dine gamle URL'er til de nye på dit nye site.

Jeg har selv lige skulle lave samme manøvre, hvor jeg har lavet 301 redirect fra alle mine indekserede URL'er til de rette URL'er på det nye site. Alt andet har jeg redirected til den nye sides forside.

Noget du skal være opmærksom på som kom bag på mig:

Hvis dine indekserede sider er med HTTPS, så kun du ikke redirecte disse gennem DNS, men skal i stedet gøre det i f.eks. .htaccess filen. Det betyder at du skal have hostet siden på et webhotel. For ikke at skulle betale for 2xhosting, så flyttede jeg domænerne over på samme webhotel og redirectede det gamle domæne med 301 redirect over til det nye.

Hvis din gamle side ikke er indekseret med HTTPS, så kan du lave 301 redirect med DNS og slipper derfor at tænke op hosting.

Husk at tjekke godt op på om det hele redirecter korrekt efter du har sat det op. Jeg ville f.eks. gennemgå om der redirectes på dine vigtigste søgninger på Google.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)