Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontanthjælp/virksomhed ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det lade sig gøre at drive en forretning på kontanthjælp, her tænker jeg at jeg ikke vil tjene nogle penge på det selv. Så kunne godt tænke mig at høre om det kan lade sig gøre, eller skal man opsige sin kontanthjælp for at drive en forretning selvom man ikke tjener penge på den overhovedet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan ikke drive virksomhed og få kontanthjælp da du så vil overtræde regler, men der er sagsbehandler der ser milder på det.. 

Skal du drive virksomhed må du tage springe og stoppe kontanthjælp.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

fake:

Kan det lade sig gøre at drive en forretning på kontanthjælp, her tænker jeg at jeg ikke vil tjene nogle penge på det selv. Så kunne godt tænke mig at høre om det kan lade sig gøre, eller skal man opsige sin kontanthjælp for at drive en forretning selvom man ikke tjener penge på den overhovedet.

det vil de kræve generelt ja - det handler ikke så meget om tjene men om de mener du er 100% til rådighed - og CVR inden kontanthjælp vil generelt være no go - Du spørger bare når du søger kontanthjælp - men hav ikke for meget håb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :

okay mange tak for svaret 

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅ det er der den ligger, så giver det meget god mening at man ikke kan begge dele. Mange tak for svaret. 

Fra Odder
Tilmeldt 7. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk startet min virksomhed på kontanthjælp. Jeg skulle bare aflevere månedligt regnskab og alt overskud blev modregnet. Jeg har måske fået længere snor, fordi jeg har autisme.

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for svaret men hvis det nu kan lade sig gøre, er det så kommunen man skal have fat i det går jeg i hverfald ud fra at det er

Fra Odder
Tilmeldt 7. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, snak med din sagsbehandler.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg boede i Danmark, og blev afhængig af kontanthjælp (2011-2012 en gang), måtte jeg godt starte virksomhed med CVR (fordi kunderne krævede det af regnskabsmessige årsager). Men jeg måtte være 100% tilgængelig i forhold til Jobcenteret, søge de jobs jeg kom over, og kun lave virksomshedsaktiviteter på min "fritid".

Det skal siges jeg arbejdede som tekstforfatter og konsulent for firmaer, og styrede min arbejdstid som jeg selv ville. Leverte kopier af alle fakturaer og blev modregnet i kontanthjælpen. Efter å ha gået i "overskud" nogle måneder, kunne jeg sige farvel til kontanthjælpen og koncentrere mig 100% om firmaet.


Jeg tror god dialog med med din sagsbehandler, en god etableringsplan og vise til realistiske mål er vigtigt, for jeg ved andre der spurgte om det samme fik nej.

God vind og lykke til :)

Mvh Dan

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Okay mange tak for svaret, så det kan måske godt lade sig gøre. Men jeg tænker på at åbne en bog handel, angående en webshop til at starte med regner jeg med. Så må vi se hvordan det går og om det kan lade sig gøre, også bare lave kopier af regnskabet også give det til sagsbehandleren hvis man altså får lov

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)