Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS og dokumentation for kapital

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med nogle nye projekter og vil derfor skille dem fra de øvrige forretninger.

Alt det med forsikring osv. ved jeg godt.

Jeg skal bruge kr. 40.000,00 til stiftelse, som kan rulles en gang.

Jeg har en hel del € stående i en anden bank indenfor EU. Konto i mit eget navn.

Kan jeg få lavet dokumentation for de kr. 40.000,00 fra denne bank?

Og vil ES godkendte dette?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke ES der godkender, men enten en advokat, en godkendt revisor eller en dansk bank.

Enten skal pengene overføres til en "klient-konto" hos den som godkender eller også skal de stå på en bankkonto i selskabets navn.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Stefffen

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:
Det er ikke ES der godkender, men enten en advokat, en godkendt revisor eller en dansk bank.

Ja, det ved jeg godt, det var en fejl i udtrykket.

Men, som jeg forstår dig, så kan den pågældende bank, hvor mine Euro er placeret, fremsende et dokument hvor de skriver:

CCC ApS UNDER STIFTELSE

Og så at det dokumenteres, at de min. kr. 40.000,00 er tilstede. Underskrift osv?

Hvad så, hvis CCC ApS UNDER STIFTELSE vil lade kapitalen rulle (1 gang, kun naturligvis). Så er dokumentationen fremsendt - eller?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige en ting:

Er det ok, at skrivelse ikke er på dansk?

Og kapitalen, der er angivet (min. kr. 40.000,00) både er i Euro og DKK?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Hvad så, hvis CCC ApS UNDER STIFTELSE vil lade kapitalen rulle (1 gang, kun naturligvis). Så er dokumentationen fremsendt - eller?

Næ, så skal det jo på samme vis dokumenteres at pengene er endt på en konto tilhørende datterselskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Men, som jeg forstår dig, så kan den pågældende bank, hvor mine Euro er placeret, fremsende et dokument hvor de skriver:

CCC ApS UNDER STIFTELSE

Og så at det dokumenteres, at de min. kr. 40.000,00 er tilstede. Underskrift osv?

det må skulle bekræftes specifikt, at det er 40.000 DKK i værdi (euro kan jo svinge omend ganske lidt - men reglen må være samme for alle valutaer) - så de må skulle tage ansvar for valutakurs på stiftelsestidspunktet OG at det er kapital som specifikt er kapital i forbindelse med stiftelsen fra stifter xxxx så kapitalen kun kan frigives mod at stiftelsen er gennemført og ikke på andet vis (banken bekræfter, at stiftelseskapitalen er til stede)

Jeg går ud fra det er for at spare vekselgebyr mm - men er ikke sikker på du sparer så meget samlet, at det er det værd

Pythonrap:
Hvad så, hvis CCC ApS UNDER STIFTELSE vil lade kapitalen rulle (1 gang, kun naturligvis). Så er dokumentationen fremsendt - eller?
her skal kapitalen jo så over på en konto til yyy ApS under stiftelse og igen bekræftes som værende kapital til stiftelse af yyy ApS med CCC ApS som stifter - så ny bekræftelse i den forbindelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit indtryk er at godkendelse af kapital ved stiftelse af selskaber håndteres via elektronisk godkendelse - og at der i de danske banker kun er ganske få medarbejdere som overhovedet har adgang til at gøre det.

 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
Næ, så skal det jo på samme vis dokumenteres at pengene er endt på en konto tilhørende datterselskabet.

Takker

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Cookie - John Hannover:
det må skulle bekræftes specifikt, at det er 40.000 DKK i værdi

Jeg vil selvfølgelig sørge for, at der er min. kr. 40.000,00, men med livrem og seler, så kr. 50.000,00 omregnet.

Cookie - John Hannover:
her skal kapitalen jo så over på en konto til yyy ApS under stiftelse og igen bekræftes som værende kapital til stiftelse af yyy ApS med CCC ApS som stifter - så ny bekræftelse i den forbindelse

Tak for info, så de skal stiftes af 2 gange?. Eller kan jeg smide kapitalen ind i hver og få øvelsen lavet een gang. En dokumentation pr. selskab?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Tak for info.

Det er det, der er bøvlet. Jeg har den Euro-konto for at slippe for alle de vekselgebyrer, SEPA-gebyrer, osv.

Men jeg får den til at lave godkendelsen.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)