|
Du kan jo lave det fuldstændigt som du vil rent udseende mæssigt - der er Virtuemart Oscommerce overlegent til hver en tid. |
Har du nogle eksempler på nogle sites måske? Hvad med back-end?
Debat
|
Du kan jo lave det fuldstændigt som du vil rent udseende mæssigt - der er Virtuemart Oscommerce overlegent til hver en tid. |
|
Har du nogle eksempler på nogle sites måske? Hvad med back-end? |
|
https://www.sklepzbielizna.pl/ <- verdens flotteste virtuemart shop (efter min mening da). og jeg tror ikke du kan lave noget flottere ie oscommerce. |
Da jeg arbejdede med VM for et års tid siden var det virkeligt svært at få det til at se ud lige som man ville, jeg ende ud med 6-10 forskellige hacks og jeg var stadig ikke tilfreds. VM er derudover elendigt kodet.
Hvis jeg var dig ville jeg kigge på www.expressionengine.com, et super CMS som kan det meste af det du nævner(hvis ikke det hele). Til shoppen ville jeg bruge www.magento.org eller www.shopify.info og dermed køre den eksternt. Bl.a. pga sikkerhedsvurdering.
|
|
Jeg har godt set du har skrevet før du synes det var svært at lave ting i VM - jeg kan ikke sige jeg deler din opfattelse, tværtimod. Det er desuden en rigtig dårlig idé at splitte det op - 1 login til det hele ellers bliver folk trætte af dit site. |
Klart at det er super fedt med et login til alt. Men lige nettop når det kommer til en shop så ville jeg være meget påpasselig. En webshop indeholde en masse data som ikke skal slippe ud til diverse trælse personer, så derfor jo mindre kode (og dermed mindre mulighed for fejl og sikkerhedshulle) der er rundt om en shop jo bedre. Nu er jeg ikke længere så meget inde i joomla og ved dermed ikke hvordan fx 1.5 håndtere passwords osv, men der er bare så mange sikkerhedsovervejelser man skal gøre sig. Jeg ved nu heller ikke om jeg ville have det så fedt med at handle i en shop som på samme tid kørte forum som fireboard, simpelthen pg.a. sikkerhedsrisikoen og fejlmængden.
Hvis der kommer en komplet genskrivning af koden har der vel været brug for det:D
Det er jo ikke nogen hemlighed at VM version 1 basere på en gammel Open Source shop som IKKE var en del af Joomla.a
|
|
Der er absolut intet sikkerhedsproblem ved hverken fireboard eller den måde joomla (såvel den nye som gamle) gemmer passwords. Der er ikke noget behov for en omskrivning af koden i virtuemart nødvendigvis - men som du selv skriver er det jo et andet open source projekt der er porteret til joomla og med VM1.1 tages skridt fuldt ud. Der findes ingen begrænsninger i forhold til udseende af ens webshop i virtuemart som det er i dag og har været længe - det er udelukkende et spørgsmål om den der laver det besidder de rigtige kompetencer. |
Well da jeg skulle (for ca et år siden) lave en webshop med WM skulle jeg ind i core koden for at ændre simple ting i HTMLen, hvis jeg ville fjerne nogle simple ting på produktsiderne osv skulle jeg ind og ændre alle mulige underlige steder mv. Jo det kunne lade sig gøre, men nej det var langtfra optimalt. |
|
Jeg har kigget på expressionengine... Problemet er at jeg ikke rigtigt kan se hvad jeg kan? Den virker jo meget fedt, men jeg kan ikke se om jeg skal ud og bruge 70.000 på en programmør til at tilpasse. Ved joomla ved jeg det er nemt og lige til, om end der er en masse trælse ting i den forbindelse med dreamweaver.. Men synes nu faktisk ikke den virtuemart store er noget specielt. Og tror faktisk er jeg er kommet til konklusionen at shoppen skal programmeres ved siden af. Der er ingen grund til at rode det sammen. Hvis folk vil købe skal de nok gøre det. |