Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af åndedrætsværn/mundbind

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 10. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen, jeg er sprit ny på forummet, på forhånd tak for jeres tid og tålmodighed.

Jeg har købt nogle ffp2 masker fra udlandet til eget brug da en stor del af min familie er i risiko gruppen for covid-19. Jeg blev positivt overrasket af hvor god en kvalitet de var og tænker nu om det kunne være muligt at sælge dem til danske webshops eller andre private. Jeg ser at det ikke er tilladt at sælge på Den Blå Avis som ellers var mit første valg.
De er selfølgelig korrekt CE mærket.

Har i nogle råd til hvordan jeg kunne sælge dem? Skal jeg starte en virksomhed/webshop?

Håber i alle er sunde og raske,
Mvh Lukas
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lukas,

Det er vel spørgsmål om hvor stor er din parti, og om du vil komme af med dem, du har, eller om du har tænkt dig at sælge dem fremadrettet.

Hvis du har en parti, som du vil af med, kunne du overveje at skrive til indkøbsansvarlige enten i byggemarkeder, eller til webshops, som har sådan nogle på deres virtuelle hylder. Og så sælge dem til dem.

Mdbh Kristina

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ville gøre det på DBA, er Facebook markedsgrupper vel en oplagt mulighed.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Usmageligt at nogen forsøger at lege dødens købmænd ved at tror de kan importere en vare som de intet aner om mht. kvalitet.  Du aner i bund og grund ikke om maskerne lever op til gældende krav bare fordi der står CE på dem, der er mange forfalskninger i omløb grundet den vanvittige mangel situation!  Vil du være skyld i an nogen måske dør fordi du har solgt dem dårligt produkt ? 

Har du ikke tænkt over hvorfor de ikke må sælges på DBA ?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Du aner i bund og grund ikke om maskerne lever op til gældende krav bare fordi der står CE på dem, der er mange forfalskninger i omløb grundet den vanvittige mangel situation!

Helt enig.

Og kravet er FFP3, som minimum, da disse har større anvendelse.

Og mht. CE mærkning, det er ikke godt nok.

Fra Køge
Tilmeldt 10. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:


Usmageligt at nogen forsøger at lege dødens købmænd ved at tror de kan importere en vare som de intet aner om mht. kvalitet



Det er jeg ked af at du føler Ravn. Jeg var selv i den situation at jeg ville købe masker men ikke kunne finde nogen, jeg ville bare sælge et produkt som er efterspurgt. Det aktuelle åndedrætsværn er blevet undersøgt af to laboratorier og har umiddelbart alle papirerne i orden, men jeg kan ikke 100% garantere noget, det har du jo ret i.
Generelt når man taler om forfalskninger af masker er det de kendte mærkers brand der bliver kopieret fx 3M det er der ikke tale om her. Det er blot en ff2 type maske hvilket vil sige at den filtrere nogenlunde med samme effektivitet som et viskestykke (af 100% bomuld) der er foldet sammen, den vigtige forskel er pasformen til ansigtet.
Et åndedrætsværn, selv hvis det var af dårlig kvalitet, vil ikke være skyld i at nogle ville dø. Man skal ligemeget hvad følge regeringens råd og regler, med eller uden værn. Det ville blot være et ekstra lags beskyttelse.

Jeg vil ikke lege dødens købmand, jeg havde ingen planer om at sælge til vanvittige priser eller love usande mirakler. Vi er familier hvor dem vi elsker er alvorligt syge og jeg er glad for at jeg har en maske til rådighed når jeg skal gå på indkøb for dem.
Fra Køge
Tilmeldt 10. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Pythonrap:

Og kravet er FFP3, som minimum, da disse har større anvendelse.


Og mht. CE mærkning, det er ikke godt nok.




Det er usandt. Sundhedsstyrelsen anbefaler, som minimum, ff2 til sundhedspersonale i normal kontakt med smittede. Se gerne deres vejledning her: /media/Udgivelser/2020/Corona/Retningslinjer-marts/Retningslinje-COVID-19.ashx
På sundhedsstyrelsens hjemmeside. (Jeg måtte ikke give en URL, beklager)

Det er korrekt at ff3 er meget mere effektiv (en filtrering på omkring 99%) og det er også disse som egentlig skulle bruges på hospitalerne, som anbefalet af Arbejdstilsynet. De er desværre også meget sværere at producere og er selvfølgelig også meget meget dyrere.
Ff2 filtrere omkring 94% og er lettere at lave, selv for fabrikker som har måtte omstille deres normale produktion.

God påske
Fra Herning
Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har lyst til at sælge en eller 2 til mig, så siger du bare til :-) Smid en besked på 60 47 35 03 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)