Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfindelse fra papir til produkt

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:

Det er netop en opgave for en industriel designer, som hjælper dig med at udvikle din idé og tegne en 3D-model, som i første omgang printes ud og testes - og i sidste ende som produktionstegninger til en fabrik :)

Du må endelig sige til, hvis jeg kan hjælpe Wink

Det er flot det du laver!

Hvad tegner du og renderer i?

Hvad er dine "design for production" evner?

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have :)

Jeg tegner og renderer i SolidWorks.

Mine design-for-production-evner? Jo, altså, det handler jo generelt om at holde tingene til at bestå af så få dele som muligt, generelt (som i øvrigt jo skal være fysisk mulige at producere). Og tydelig kommunikation med fabrikken er supervigtig. Min erfaring er, at produktmodnings-/produktionsprocessen kan være meget forskellig, alt efter hvilken fabrik man har taget fat i. Er der noget specielt du tænker på? :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:

Tak skal du have :)

Jeg tegner og renderer i SolidWorks.

Mine design-for-production-evner? Jo, altså, det handler jo generelt om at holde tingene til at bestå af så få dele som muligt, generelt (som i øvrigt jo skal være fysisk mulige at producere). Og tydelig kommunikation med fabrikken er supervigtig. Min erfaring er, at produktmodnings-/produktionsprocessen kan være meget forskellig, alt efter hvilken fabrik man har taget fat i. Er der noget specielt du tænker på? :)

Ja, jeg fokuserer meget på collaborativ udvikling/produktion på Fusion 360 platformen hvor vi kan holde CAD/CAM/3Dprint/Rendering/FEM analyse i en platform fra første streg, gennem prototyper til færdig del, og hvor der er total gennemsigtighed gennem hele revisionsprocessen.

Vi laver maskiner og ligeså fin som Solidworks helt sikkert er, så er det et system som vi ikke skal bruge da vores designunderlag er i Alibre, Fusion 360 og Inventor.  

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du fået mig til at downloade og installere Fusion 360 Wink

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:

Nu har du fået mig til at downloade og installere Fusion 360 Wink

Super! 

Jeg ville have delt en youtube der sammmenlignede pro/con fra en bruger der var vant til SolidWorks men er skiftet grundet hele pakken - han har dog taget videoen ned fordi han vil have en betalingskanal.

Du vil givet finde mange ting du ikke synes fungerer rigtigt, og så andre ting der virker bedre - specielt freeform vil jeg gætte for dig. Der er et kollosalt antal videoer der ude for fusion, og en spændende ting for dig er at HSM works for SolidWorks er en del af hvad man får med. 

Den helt store fordel jeg ser ved Fusion er i udvikling hvor du på ca 1 minut kan se om den ændring du har lavet til et design kan produceres i samme opsætning på CNC. Dette synes jeg er ekstremt interessant --> https://www.autodesk.com/collections/product-design-manufacturing/fusion-360  specielt "

Seamless design and engineering"

Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak. Det er fint, det giver mig en idé om det.

Venlig hilsen

Louise

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)