Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man have et Investeringsfirma som førtidspensionist

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har en sindslidelse og har fået en dianose samt en dom og høre under retspsykiatrien fordi jeg har farlig for mine omgivelser og ikke egner mig til fængsel, jeg kan ikke have et normalt arbejde fordi jeg ikke kan styre min vrede og bliver psykotisk, så det bedste for mig er at være selvstændig uden nogle blander sig i mit arbejde eller hvad jeg laver... Mit spørgsmål er om jeg kan have et investeringsfirma som handler med aktier samt et handels firma jeg regner ikke med at skulle give mig selv løn af overskuddet men lader firmaet vokse og nøjes med at betale selskabskat, jeg har brugt 8 år på at lære at handle med aktier og vil gerne gøre noget mere seriøst ved det, de sidste 4 år har jeg kunne ligge med et afkast på 60 - 120 % året da jeg handler kortsigtet og henter ca 10 % plus minus om måneden.. Så spørgsmålet er kan jeg som førtidspensionist have et firma som tjener godt med penge og lade dem stå i firmaet uden det påvirker førtidspensionen..? Håber nogle har erfaring eller kender nogle med erfaring
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46648
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bedste og sikreste svar får du ved at spørge førtidspensionskontoret (måske udbetaling Danmark) helt konkret  og helst skriftligt

Det er generelt ikke nødvendigvis en fordel at spare op i firmaform hvor man uanset hvad beskattes med 22% (dog VSO aconto) og så udbytteskat derefter hvor du som privat blot har udbytte/aktieskat direkte

Du må som jeg forsigtigt husker det, tjene op til 80.000 kr om året uden det påvirker førtidspensionen. Formue mener jeg heller ikke påvirker str af førtidspension,

Overvej om ikke du skal gøre det privat og ikke pludseligt i selskabsform (vil også give dig omk formentlig til erhvervskonto bank - regnskab og mere). 80.000 i overskud fra dine aktier mm, er jo ikke helt ringe. I så fald hør førtidspensionsfolket om det.

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)