Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af computer (små-anskaffelse) i momsregistreret enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!
Jeg købte under opstarten af min virksomhed i efteråret 19' en macbook, som jeg senere hen har indset ikke lever 100% op til mine krav: Processoren er simpelthen ikke optimal, da jeg redigerer tunge billede- og snart videofiler. Computeren blev ved køb skrevet som en små-anskaffelse.

Jeg står nu og overvejer at købe en brugt macbook med bedre processor af privat sælger på DBA, men vil selvfølgelig gerne have solgt min nuværende først.

Som jeg forstår det, skal jeg, hvis jeg sælger den til privatperson, jo lægge moms oveni, og vil derfor blive nødsaget til at sælge til en højere pris, for at indhente samme beløb som en privatsælger til privat ville gøre.

Det samme gælder, så vidt jeg forstår, hvis jeg vil sælge den til mig selv privat, for derefter at kunne sælge den uden at tænke på moms.

Hos diverse reparatører og videresælgere af brugte MacBooks, synes jeg ikke at kunne hive samme beløb ind, som jeg ser ved salg over f. eks. dba.

Regnestykket om hvad der giver bedst mening/mindst mulige tab for mig og min virksomhed er lidt uoverskueligt for mig, og derfor søger jeg råd fra kloge hoveder her på siden..

Hvad vil I anbefale mig at gøre?

Mvh Freja

Tilføjelse: Hvis nogen kender en evt. handelsside for salg af f. eks. brugt computer fra en virksomhed til en anden, er jeg meget interesseret. Umiddelbart tænker jeg at det er den optimale løsning..
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må finde en pris der fornuftigt afspejler markedet og er det fra en videreforsælger - er den pris vel med moms - og så bruge samme pris ex og + moms som du ser der - Det er kun momsen der rigtigt gør stor forskel - ud over genvundne afskrivninger - da selv beløbet jo trods alt bliver en indtægt for dig selv i din virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)