Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min virksomhed opkøbe lån fra mig personligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tænkt over noget i et stykke tid, hvis jeg havde gæld personligt, måtte min virksomhed så gerne opkøbe gælden fra mig? 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Smartdial:

Har tænkt over noget i et stykke tid, hvis jeg havde gæld personligt, måtte min virksomhed så gerne opkøbe gælden fra mig? 

Hvis du ejer et anpartselskab, og det kan passe i anpartsselskabets vedtægter, så er der næppe noget til hinder for det.
I og med du er ejer, så skal selskabet have gælden forrentet på markedsvilkår. Gælden kan næppe eftergives uden at det medfører skattepligt for dig personligt (svarende til løn). 

Passer dette med din situation?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:

Smartdial:

Har tænkt over noget i et stykke tid, hvis jeg havde gæld personligt, måtte min virksomhed så gerne opkøbe gælden fra mig? 

Hvis du ejer et anpartselskab, og det kan passe i anpartsselskabets vedtægter, så er der næppe noget til hinder for det.
I og med du er ejer, så skal selskabet have gælden forrentet på markedsvilkår.

kan man virkeligt - uden kreditors godkendelse overdrage gæld til andre  herunder til et anpartsselskab?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Wcon:

Smartdial:

Har tænkt over noget i et stykke tid, hvis jeg havde gæld personligt, måtte min virksomhed så gerne opkøbe gælden fra mig? 

Hvis du ejer et anpartselskab, og det kan passe i anpartsselskabets vedtægter, så er der næppe noget til hinder for det.
I og med du er ejer, så skal selskabet have gælden forrentet på markedsvilkår.

kan man virkeligt - uden kreditors godkendelse overdrage gæld til andre  herunder til et anpartsselskab?

vh John Hannover

Nej. 

Der spørges om egen virksomhed kan købe gælden. 

Den kan kun købes af kreditor

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Smartdial:

Har tænkt over noget i et stykke tid, hvis jeg havde gæld personligt, måtte min virksomhed så gerne opkøbe gælden fra mig? 

Jeg skal lige være helt sikker på, at jeg har forstået dit spørgsmål korrekt.

Du skylder privat nogle penge, til fx en bank. Det banklån vil du overføre til et selskab (ApS) ejet af dig?

Hvis det er situationen, så skal du betale til dit selskab for, at det påtager sig forpligtelsen. Og desuden vil en overførsel af gælden kræve långivers godkendelse.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)