Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diskussion om Løvens Hule er Public service eller en mulighed for gratis reklame

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Aug 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg er godt i gang med min SRP på handelsgymnasiet, hvor jeg skriver i Dansk og Afsætning om Løvens Hule. Herunder har jeg fået diskussionspørgsmålet: "Diskussion om Løvens Hule er Public service eller en mulighed for gratis reklame". Hvad mener folk om dette - og kom gerne med uddybende begrundelser. Tak på forhånd :)

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvem har formuleret det spørgsmål?

Der ligger en falsk dikotomi i spørgsmålet, da de to ting ikke nødvendigvis er gensidigt udelukkende. Altså programmet kan både være public service (hvad jeg mener det er), men samtidig være gratis reklame.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Aug 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har min lærer desværre. Jeg synes også selv spørgsmålet er dårligt formuleret, da det giver anledning til at det ene udelukket det andet. Dog kunne jeg godt tænke mig at høre argumenter for, imod og hvad der ellers kan argumenteres for.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo i princippet gratis reklame, også, men husk på at:

- imodsætning til traditionel reklame (inkl. SoMe) så er der nogle løver som kan risikere at pille dit perfekte pitch fra hinanden og få dig til at se ud som en idiot

- seerne er ikke nødvendigvis i dit markeds målgruppe

- mange kommer og spørger efter penge for at få sparket gang i en produktion flere måneder ud i fremtiden. Til den tid har de fleste seere glemt hvad de overhovedet så i lige netop den episode, hvor et firma var med og havde en ide og en prototype som virkede interessant

Så hvis man gerne vil reklamere for noget så er det en ret dårlig investering at bruge tid på Løverne. Hvis man vil have penge så er det en anden sag. Og det er, trods alt, den primære motivation for deltagerne. Mange af dem har jo shoppet rundt hos andre business angels/investorer, så her er Løverne bare en mulig på deres liste.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Kristiansen:
så er der nogle løver som kan risikere at pille dit perfekte pitch fra hinanden og få dig til at se ud som en idiot

Ja sjovt nok sker det jo stort set hver gang, at nogle hænges ud som totale idioter - det må være en del af konceptet fordi, det er nøjagtigt sker i den engelske udgave af løvernes hule.   

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik Kristiansen:
seerne er ikke nødvendigvis i dit markeds målgruppe

Den holder ikke helt for stort set alle produkter virker meget castede efter seerne - vi ser f.eks aldrig nogle super avancerede / svært forståelige tekniske produkter indenfor naturvidenskab, ingeniør kunst, eller medicin - lidt mærkeligt da der er rigtigt mange ivæksættere indefor de områder

med over 600 tusinde seere må man nok sige der er tale om en stor reklameværd som ville koste mange billioner at opnå på anden måde.

https://www.dr.dk/om-dr/nyheder/ugens-tv-top-10-661000-seere-gik-ind-i-loevens-hule

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.berlingske.dk/business/sagde-nej-til-15-millioner-i-loevens-hule-nu-stikker-salget-helt-af

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Aug 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input - Rigtig god vinkel på det. Men hvis vi tager udgangspunkt i Shaping New Tommorrow, som var med i sæson 3, så fremgår blandt på deres repræsentative hjemmeside, at gratis reklame/PR lå meget centralt i deres overvejelser om at deltage i programmet, og ligeledes under deltagelse i programmet. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Aug 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn: Det tæker jeg også - der er helt sikkert manipuleret med casting alt efter hvad der fanger mest interesse hos seeren. Det skaber jo nok også grobund for programmets mærkværdige popularitet, trods iværksættermiljøets egentlige størrelse.  
- og sertallet har jeg også kigget meget på. Det er jo svært at modargumentere programmets popularitet, og derfor nok også svært for virksomheder at overse potentiellet for at præsentere sit forretningskoncept på landsdækkende tv. 


Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er vild promovering. Du bliver sendt ud til en kæmpe del af danmarks befolkning og som man kan se på de andre webshops, så ser de en enorm stigning i salget (mange shops crasher endda). Det er en virkelig god brand awareness, og jeg tror virkelig man i det lange løb også kan spare en del markedsføringskroner i det længere løb, da folk ved hvem de er efter Løvens Hule. Det eneste minus er så, hvis de piller dem fuldstændigt fra hinanden, men det kan man som regel forberede sig på. Vær seriøs omkring forretning, have styr på sine tal, samt have et gennemarbejdet produkt.

Når det kommer til trådstarters spørgsmål, så er det klart en blanding.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)