Hej! Har lurket herinde i et stykke tid, og nu tænkte jeg lige at jeg ville opsøge lidt hjælp. Har fået en ide til en side jeg gerne vil opbygge, et slags community, bare med et standard phpbb forum og nogle simple informationssider. Jeg er rutineret html programmør, og kunne for 5 år siden snildt opbygge komplicerede sider i notepad. Problemet er at jeg overhovedet ikke har nogen ide om hvilken teknologi der bruges i dag, og hvordan man laver en simpel standardside optimeret til google.
Mit forbillede er nok www.motiononline.dk - det community jeg stiler efter skal være en simplificeret udgave af den side, bare med en anden målgruppe og indhold.
Så, hvad teknologier skal jeg kigge efter? Og hvordan opbygges sider nu til dags? Er jeg helt til rotterne hvis jeg vil lege med frames? Vil være taknemlig efter lidt hints til hvilken vej jeg skal gå!
Tak!
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
tabeller er på ingen måde helt til rotterne - tabeller skal bare bruges til det de er beregnet til, nemlig tabullerede data. Og med al respekt for html.dk så kan den side ikke bruges som facitliste da den er fyldt med fejl.
Hvis du vil arbejde med phpBB vil php være et meget nærliggende valg - men også ASP.NET i Visual Studio ville også være et godt valg og til .NET kan du også finde flere open source fora.
Bortset fra det - råd omkring opbygning til søgemaskiner kan du finde masser af her på amino.