Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå kapitalgevinst skat ved donation

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man donere urealiseret kapitalgevinst til non profits uden at skulle betale kapitalgevinst skat først? Hvis ja, ville udlandske non profits tælle?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders.Hansen:
Kan man donere urealiseret kapitalgevinst
urealiseret - som i donere værdipapirer uden at handle dem - som privatperson? Hvis en skattegodkendt modtager vil tage mod dem som urealiserede - så vil det være personligt fradrag - og værdien må vel også være den aktuelle på dagen for overdragelsen  men jeg tror ikke lige jeg kan se nogen tage mod urealiserede papirer og det er kun skattegodkendte danske foreninger som giver fradrag for donation

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man donere en aktie som man har urealiseret kapitalgevinst på til en skattefri velgørende forening, ville der blive betalt gevinst skat fra nogle af parterne?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders.Hansen:
Hvis man donere en aktie som man har urealiseret kapitalgevinst på til en skattefri velgørende forening, ville der blive betalt gevinst skat fra nogle af parterne?

der vil være fradrag for værdien - men jeg forstår nok ikke spørgsmålet? Hvis du realiserer den og får 500 kr i lommen - som du skatte af de 300 kr for - så har du fradrag for værdien på 500 kr - altså hele donationen og ikke de 200 oprindelige men den samlede værdi på 500 kr som jo udligner din skat- så hvorfor tænke i realiseret eller ikke, tror jeg ikke jeg er med på. Jeg tror slet ikke det er let at donere noget urealiseret - men er beløbet stort nok, er alt sikkert muligt

Vent på andre.

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)