Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejen fra start til slut - webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer. 

Jeg har altid haft en drøm om at starte min webshop op, men det der holder mig tilbage, er at jeg ikke kender til selve processen. Jeg har læst og læst, men mangler stadig en del, så håber i måske har lyst til at tage jer tid, til at svare på mine spørgsmål.

Når alt er oprettet, hjemmesiden er lavet og aftalen med leverandører er på plads, hvordan foregår det så? 

Eks. Jeg bestiller noget hjem, som koster 100 kr. Dette skal jeg vel skrive ned et sted. Jeg tænker at køre med dinero. Skal jeg så indtaste et sted der, at jeg har bestilt varer for 100 kr?

Jeg sætter så varen til salg på min webshop til 250 inkl moms. Sælger den, og pengene går ind på min konto. Skal jeg så gemme de 50 kr til moms på en særskilt konto, eller skal alle pengene bare på en, og så trækker man bare de 50 kr ud, når der skal laves moms indberetning?

Og hvad med skat? Hvis vi antager, at jeg vælger ikke at hive en eneste krone ud fra kontoen, skal jeg så bare, når året er omme, indbetale de cirka 50% eller hvordan gør man det? Og hvad hvis jeg eks. Hiver 10000 ud?

Fra Oslo
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Fonvig Group Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CSO1, 

Jeg læser tydeligt at du er meget ny indenfor iværksætteri og det er der bestemt ikke noget galt i, men når du er på det stadie (i hvertfald regnskabsmæssigt) så vil jeg på det kraftigste anbefale dig at tage et lille kursus eller finde en mindre selvstændig/freelancer indenfor regnskab at team op med eller få grundlæggende viden om. 

Dinero er et fantastisk regnskabsprogram som jeg selv bruger, så kan på det varmeste anbefale dig at bruge dette.

Steffen Fonvig | Stifter af Fonvig Group

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CSO1

Som Steffen Fonvig siger, er du helt ny i iværksætteri. Jeg er også enig i at det ikke gør noget, vi har alle sammen været der. Og så længe jeg ikke har flere millioner på min konto, vil jeg ikke sige at jeg kender alle facetter.

Men... fra start til slut? "Slut" betyder ophør af din virksomhed. Jeg tænker at det heller ikke er det, du efterlyser. Forstår jeg det rigtigt, at du efterlyser en opskrift på en succesfuld webshop?

Albert van Harten

[Manuel signatur udenfor signaturfeltet fjernet af moderator jævnfør Aminos regler]

Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. 

Overskriften er måske lidt misvisende. Det er bare de spørgsmål jeg stiller, som jeg er i tvivl om. Ja, jeg er ny i iværksætteri, men det er mest det med regnskabet jeg er i tvivl om.

Da jeg skrev fra start til slut, mente jeg mere fra man indkøber en vare , til man har pengene i hænderne og alt er betalt. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, ok. Jeg kan ikke hjælpe dig med det regnskabsmæssige, det har jeg simpelthen ikke forstand på. Derfor har jeg en bo-holder (han hedder Bo).
Har du også brug for hjælp til det tekniske? Der kan jeg være dig behjælpelig.

Albert van Harten

Tilmeldt 21. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej CSO1

Det er lidt uoverskueligt når man lige starter - men egentlig ganske simpelt når man kommer i gang.

1. Du køber en vare A til 100 kr. ekskl. moms - Får en faktura som du indlæser i Dinero. Dinero bogfører 100 kr. på en Vareforbrugs-konto - og 25 kr. på en købs-moms konto.

2. Du sælger din vare A til 250 kr. inkl moms - Indlæser salgs-faktura i Dinero - Dinero bogfører 200 kr. på en varesalgs-konto og 50 kr. på en salgs-moms konto.

Du kan principielt blot lade alle penge stå på din konto - og så betale moms hver 3 måned med dit tilknyttede kreditkort. Dinero vil i ovenstående tilfælde fortælle dig at du skal betale 25 kr. i moms (Salgs-moms - Købsmoms = 50 - 25 = 25)

Ift. Skat (hvis ovenstående er den eneste aktivitet. Så har du en fortjeneste på 100 kr. Som der skal betales 22% virksomheds-skat af = 22 kr. Så står du tilbage med et overskud efter skat på 78 kr. Dette kan du lade stå i virksomheden - trække ud som løn (du bliver beskattet som af anden personlig indkomst) eller udlodde som udbytte til ejerne af viksomheden (det er sikkert kun dig) 27% optil 54.000/år - hvilket betyder at du kan få pengene i hånden for 27% - hvilket giver dig (78 * 0.73) = små 57kr. i hånden.

I ovenstående eksempel kunne det sikkert bedre betale sig at udbetale de 100 kr. som løn med det samme - lade virksomheden have 0 kr. i overskud - og derved ikke betale skat i virksomheden - men kun skulle betale alm. indkomst-skat af de 100 kr...
Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for et meget udybende svar!

Nu skriver du at man skal trække købsmomsen fra salgsmomsen. Hvad nu hvis man køber fra et andet EU land end Danmark, hvor de allerede har trukket momsen fra? Kan dinero selv regne ud, at der så ikke er betalt moms? 

Tilmeldt 21. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det kan Dinero faktisk - man angiver hvilken leverandør man køber af - og hvor denne befinder sig og så finder Dinero ud af hvorledes momsen skal beregnes.
Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da genialt 🤓 tak igen! 

Tilmeldt 21. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt - giv lyd hvis der er mere der driller - så skal jeg hjælpe så godt jeg kan. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)