Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg har et ApS som jeg ønsker at lukke, og dernæst åbne et enkeltmandsfirma, af to årsager: Slippe for regnskabs/årsopgørelsespligt og slippe for, at have et offentligt regnskab, hvor folk kan se hvor meget der ligger på bunden.. 

Jeg har PT (grundet corona) ingen aktivitet i firmaet, skylder ingen penge, men har 200.000,- ca på kontoen. - Hvordan gør jeg det hele lettest, og hvilke omkostninger er der ved det?

Min tanke er; indbetaling af moms for den nuværende periode, betal skat af overskuddet, og hvad gør man så derfra, rent praktisk?

Mvh,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Hej folkens,

Jeg har et ApS som jeg ønsker at lukke, og dernæst åbne et enkeltmandsfirma, af to årsager: Slippe for regnskabs/årsopgørelsespligt og slippe for, at have et offentligt regnskab, hvor folk kan se hvor meget der ligger på bunden.. 

Jeg har PT (grundet corona) ingen aktivitet i firmaet, skylder ingen penge, men har 200.000,- ca på kontoen. - Hvordan gør jeg det hele lettest, og hvilke omkostninger er der ved det?

Min tanke er; indbetaling af moms for den nuværende periode, betal skat af overskuddet, og hvad gør man så derfra, rent praktisk?

Mvh,

lukker ved at bede om skatteerklæring og så via EOS (tager lidt over 3 mdr da EOS opløser uden skatteerklæring hvis den ikke er kommet på 3 mdr - mod den eftersendes hvis du er 110% sikker på der ikke er gæld, og ellers ved frivillig likvidation hvor du i begge fald får dine penge fri

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html   Jeg tror du spørger om det samme i flere tråde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)