Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag vedr. hjemmekontor / arbejdsplads

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer

Jeg er gået iværksætter vejen og har oprettet virksomhed for godt et halv år siden.

Jeg har hjemmekontor / arbejdsplads og står nu i den situation at virksomheden faktisk er begyndt at fylde en del mere end bare et skrivebord i hjørnet.

Pt. fylder jeg et godt 30m2 værelse og det halve af garagen er også taget ud af vores godt 150m2 hus.

Mit spørgsmål er, hvad kan jeg gøre vedr. fradrag eller løsning for at tage ekstra ud til mig selv skattefrit som kompensation for den plads virksomheden fylder. Mit kontor har egen indgang hvilket vidst nok er et krav men hvordan gør jeg, og er der nemmere måder en andre.  

Håber i kan hjælpe mig.

Bedste hilsener

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Første forudsætning er at du kan påvise et klart behov, det lyder til det. Så skal værelset være indrettet så der intet privat er i det og det kun bruges erhvervsmæssigt og - ikke tjener som gennemgang for øvrige rum i huset

Så er der to senarier - du lyder som ejer - og her kan du alene få fradrag for husets skatter og et evt påviseligt/ sandsynliggjort forbrug.
Skatter er i forhold til m2 der bruges - og sammenlignelige m2 - ex er garagen givet mindre værdi og dermed per m2 mindre anden af skatterne. 

Du kan ikke tage husleje da du i så fald er personlig skattepligtig uden bundfradrag

Som lejer er det % af husleje efter samme kriterier   http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)