Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telemarketing fra udlandet med danske kunder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Medlemmer af Amino.dk

Jeg står og har planer om at åbne et telemarketing/kundeservice firma i Polen med danske kunder.

Er der nogen herinde der har erfaring med åbning af telemarketing firma generelt eller måske endda i Asien

Hvad skal man tage højde for f.eks hvordan finder man nye kunder? hvor mange ansatte skal man satse på i starten og hvilket telefoni kan i anbefale. Er denne branche mættet?

Med venlig hilsen
Nikolaj
Fra Mørkøv
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 53
Fra  Musvit-Service / Vi kommer flyvende Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Du finder kunderne på samme måde, som det du vil tilbyde. Netop at ringe til nogle virksomheder og starte et samarbejde vedr. Mødebooking, telefonsalg m.m.

jeg synes at kvaliteten af møder som bliver booket f.eks. er afgørende for om jeg vil bruge et telemarketingsfirma eller ej. Antal medarbejdere kan altid udvikle sig med tiden når du kan leverer kvalitative møder.

I og med at du vil starte op i Polen, så går jeg ud fra at du i fremtiden forhåbenligt måske kan leverer kvalitative kundemøder til skarpe priser. Hvis det er tilfældet, så er du velkommen til at kontakte undertegnet, i og med at vi godt kan bruge et firma til at ringe kundemøder ind for os.

jeg er indehaver af MusvitService.dk hvor vi tilbyder erhvervsrengøring, ejendomsservice, renseri og haveservice På Sjælland.

De bedste hilsner

Musvit-Service

vi kommer flyvende 

Lasse D

Indhent et konkurrencedygtigt tilbud på erhvervsrengøring fra MusvitService.dk

Tilmeldt 29. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse tak for svar.
Men er det muligt at få en aftale i hus med fks. Telenor eller Telia. Sælge fra fks. Thailand, og så bruge deres skattesystem ?
Mvh Nikolaj
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Hvis ikke du allerede har erfaring fra telemarketing branchen og erfaring fra det danske marked, så tror jeg du skal tænke dig godt om inden du kaster dig ud i et outsourcing eventyr.

Jeg har selv været i telebranchen og der er simpelhen ingen chance for at få f.eks Telenor, TDC eller lignende som kunder hvis ikke du kan fremvise en nogenlunde anstændig referenceliste og sandsynliggøre du har den erfaring der skal til for at kunne sælge for dem eller drive kundeservice. Der er desværre for mange historier med at lav kvalitet hos outsourcing partneren som f.eks. telemarketing, rammer hård tilbage på indkøberen så de ser sig ret godt for når de laver aftaler med nogen og hvis de endelig laver en aftale, så kan du være sikker på du bliver bundet på hænder og fødder bl.a. med minimum 90 dages kredit til dem

Dertil kommer at få fat i kvalificeret arbejdskraft. Jeg har for nylig været involveret i et dansk IT support setup og når jeg tænker på de problemer vi har haft bare med at bemande i DK med nogenlunde kvalificeret arbejdskraft, så tør jeg ikke tænke på hvordan det vil være i Polen eller Asien. 

Jeg vil ikke være uambitiøs på dine vegne eller en sur gammel mand der ikke kan se 100,- der ligger på gaden og finde ud af at samle dem op :-) men du spurgte om input og det var mine 25 øre :-)

Uanset hvad, så må du have held og lykke med dit valgt

Bedste hilsner

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld - Mente selvfølgelig Nikolaj

Mikael:

Hej Lasse,

Hvis ikke du allerede har erfaring fra telemarketing branchen og erfaring fra det danske marked, så tror jeg du skal tænke dig godt om inden du kaster dig ud i et outsourcing eventyr.

Jeg har selv været i telebranchen og der er simpelhen ingen chance for at få f.eks Telenor, TDC eller lignende som kunder hvis ikke du kan fremvise en nogenlunde anstændig referenceliste og sandsynliggøre du har den erfaring der skal til for at kunne sælge for dem eller drive kundeservice. Der er desværre for mange historier med at lav kvalitet hos outsourcing partneren som f.eks. telemarketing, rammer hård tilbage på indkøberen så de ser sig ret godt for når de laver aftaler med nogen og hvis de endelig laver en aftale, så kan du være sikker på du bliver bundet på hænder og fødder bl.a. med minimum 90 dages kredit til dem

Dertil kommer at få fat i kvalificeret arbejdskraft. Jeg har for nylig været involveret i et dansk IT support setup og når jeg tænker på de problemer vi har haft bare med at bemande i DK med nogenlunde kvalificeret arbejdskraft, så tør jeg ikke tænke på hvordan det vil være i Polen eller Asien. 

Jeg vil ikke være uambitiøs på dine vegne eller en sur gammel mand der ikke kan se 100,- der ligger på gaden og finde ud af at samle dem op :-) men du spurgte om input og det var mine 25 øre :-)

Uanset hvad, så må du have held og lykke med dit valgt

Bedste hilsner

Tilmeldt 29. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar Mikael.
Måske man skulle finde en partner der er i Danmark, og så starte en afdeling op fra Asien hvor man ringer til danske kunder. Tænker man kunne gøre det noget billigere pga udlandske skatter. Så er det jo heller ikke så dyrt at leve dernede 😁
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj,

Ja, det kunne du overveje.

Men du skal nok også overveje hvad det så er du bidrager med til det partnerskab.

Er det "bare" arme og ben eller har du et kendskab til land, skatteregler, regulering el.l. der gør at du vil være en attraktiv partner? Hvad er dit "value proposition" til en potentiel partner der gør at de ser dig som en nøgleperson i stedet for bare at gøre det selv. Og vil du selv investere penge ud over tid?

Billigere skat, billigere leveomkostninger - helt enig - men det kræver stadig en investering for at komme igang og det kræver at man kan sikre en nogenlunde kvalitet i sin rekruttering og noget kontinuitet OG det kræver nok også noget benarbejde at få det administrative på plads i det pågældende land.

Jeg tror den sure gamle mand ville gøre følgende inden jeg kontaktede en mulig partner :-)

1. Sæt dig til rette med en kop kaffe, bærbar og luk Excel op

2. I Excel arket laver du en fane 1 hvor du noterer alle de omkostninger du kan komme i tanke skal afholdes umiddelbart ifb. med opstart eller inden for de første 3. mdr. Her tænker jeg på flybilletter, telefonsoftware, visum, oprettelse af selskab, deposita, møbler osv, (Driftsbudgetter og andet sjov

3. I en anden fane lister du alle de ting der skal være på plads for at projektet kan realiseres. (For at du kan ringe ud for den første kunde) Det kan også relatere sig til noget af ovenstående f.eks anskaffelse af telefonsoftware men specielt de administrative ting som oprettelse af et juridisk selskab i det pågældende land, lokaler, rekruttering af de første medarbejdere osv, osv. 

4. I en tredje fane eller i powerpoint laver du et seriøst bud på hvad forskellen er i omkostninger "pr hoved" inkl alt. Jeg antager at du allerede har en ide her men hvis ikke, så bør det være det første punkt for det er hele kernen i din ide - at forskellen er markant. 

Når du har det overblik, så stiller du dig selv 3 spørgsmål;

1 - Hvor meget vil jeg selv dække af de initielle omkostninger og hvor meget skal en partner komme med og på hvilke betingelser?

2 - Hvordan løser jeg opgaverne i fane 2?

3 - Er forskellen mellem danske og XX lands omkostninger attraktive nok?

Når du har svaret på det, så kan du bedre tage en kvalificeret dialog med potentielle danske partnere.

Bedste hilsner

Mikael

Fra Mørkøv
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 53
Fra  Musvit-Service / Vi kommer flyvende Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Jeg tror desværre at det bliver svært for dig at starte ud med at få samarbejdspartnere som nævnte firmaer. Du kan jo starte med at få nogle mindre samarbejdsaftaler, hvor du kan løfte opgaverne tilfredsstillende og derved opbygge med positive referencer osv.

Mvh. Lasse

Indhent et konkurrencedygtigt tilbud på erhvervsrengøring fra MusvitService.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)