Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

verdens 4 rigeste kører i en gammel spand..

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ikke se hvorfor man skal købe en ny bil når den gamle stadig virker og ikke kun er rust bare fordi man har mia. på kontoen...

Men tror osse der er en slags stil over det så folk ikke tænker "k_ft et rig r_vhul..."
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Ingvar Kamprad fra IKEA er jo kendt for virkeligt at være en nøjsom mand. Han nyder at bygge op - ikke ligegyldig luksus som f.eks. en dyr bil. Personligt synes jeg det er pissegod stil.
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

syntes det er ret dårlig stil, men ok- det er hans penge og har skal naturligvis gøre med dem som han lyster..

Der er ingen der siger at bare skal blæse med alle hans penge, men når man nu har såååå mange - ja så havde jeg nu valgt at skifte den ud... evt til en nyere skoda ;-)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er god stil fordi han ikke behøver imponerer nogen ... stive sit ego af med en dyr slæde ... altså der er bare noget grundlæggende dybt troværdigt ved folk der bruger deres penge på det der betyder noget for dem fremfor ligegyldige statussymboler...

JH
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/11/2006 2:37:36 PM Forfatter: JH DK

Jeg synes det er god stil fordi han ikke behøver imponerer nogen ... stive sit ego af med en dyr slæde ... altså der er bare noget grundlæggende dybt troværdigt ved folk der bruger deres penge på det der betyder noget for dem fremfor ligegyldige statussymboler...

JH

Hvis jeg havde pengene, ville jeg købe nogen lækre lejligheder i kbh og gøre dem til én stor! Jeg ville fylde min lejlighed med lækre designe møbler, og mit klædeskab ville være to store soveværelser bukket op med Prada, gucci, og Luis V tasker!!! Jeg ville købe en Audi TT tror jeg den hedder, den er simpelthen SÅ sød!!
Stive mit ego? hmm... nææ... Det har ikke noget med mit ego at gøre, jeg vil bare gerne leve "godt".. og imponere nogen? Med penge? Nej det er ikke pengene i sig selv.... NÅR mit firma bliver stort, er det arbejdet jeg har lagt i det og alt det andet som imponere, ikke den bil jeg køre rundt i... Og status symbol? Min status er ikke afhængig af hvilket design jeg går i, hvilken bil jeg køre eller hvor jeg bor.. Det ikke lige sådan jeg definere ordet status... Altså, min person, mine menneskelige værdier osv er min status (som jeg ikke ser lavt på), ikke min bil...
 
Gav det noget menning eller?? :-/
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/10/2006 12:46:52 PM Forfatter:gusse.net

jeg havde nok valgt at købe en lidt nyere bil..

 
Det er jo helt bevidst, at han stadig kører rundt i den - det er et valg, som han ønsker at signalere noget med. Sådan som det bliver fremlagt i artiklen, er det åbenbart for at sende et signal til de ansatte - så kan han retfærdiggøre at vælge billigere hoteller når medarbejderne skal indkvarteres og lignende.
 
Som de skriver: “IKEA people do not drive flashy cars or stay at luxury hotels.”  <- Det må jo være budskabet, rimelig klart.
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Elena...

Tror du også menneskene omkring dig mener det samme? At du ikke vil bevise/udtrykke noget med dine ekstremt dyre mærkevarer?

Man køber netop mærkevarer, fordi det udtrykker status. En kaffekande, er vel en kaffekande? Men det udtrykker stil/rigdom, hvis den har et specielt navn.

Den holder altså ikke helt, med at du ikke vil bevise/udtrykke noget, ved at vælge så dyre ting.

For man lever vel ligeså godt i noget billigt tøj? Fremfor noget dyrt? Det er kun ens selvtillid/status der bliver afstivet. Det er bare et faktum, at sådan er tingene i denne verden ;)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/12/2006 12:37:34 PM Forfatter: elena
Hvis jeg havde pengene, ville jeg købe nogen lækre lejligheder i kbh og gøre dem til én stor! Jeg ville fylde min lejlighed med lækre designe møbler, og mit klædeskab ville være to store soveværelser bukket op med Prada, gucci, og Luis V tasker!!! Jeg ville købe en Audi TT tror jeg den hedder, den er simpelthen SÅ sød!!

Hvorfor?
 
Dybest set vil du jo gøre/købe disse ting fordi du gerne vil fremvise din rigdom for omverdenen. Hvilket er helt ok - så længe man vil stå ved at det er det man gør. Jeg synes ikke der er noget i vejen med at flashe sin velstand - det er folks frie valg.
 
Det jeg skrev i mit indlæg var bare at jeg har dyb beundring for mennesker der IKKE behøver disse materielle goder - selvom de sagtens kunne have råd til dem. Det er ÆGTE magt over livet. Hvorfor købe en dyr bil - hvis den du har nu dækker dine behov og du er glad for den... Naturligvis er der lidt selv-iscenesættelse over Ingvar Kamprad med hans nøjsomme stil - men jeg tror oprigtigt talt ikke han ville føle han levede bedre fordi han havde 2006 modellen af volvo st.car fremfor 1993''eren (som iøvrigt for mig er indbegrebet af en bundsolid bil)
 
JH
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper det noget vrøvl. Nu drikker jeg ikke selv kaffe, men lad os tage en 13 år gammel volvo kontra en ny volvo, kører glæden i den nye er så mange gange feder end den gamle.

At folk omkring en så kan få ondt i røven over man kører i en ny volvo siger vel mere om dem end personen som kører i den.

Kørte Ikea gutten i en ny volvo så havde vi aldrig haft den her tråd oppe, så kan vi spekulere lidt over den.
Side 1 ud af 5 (45 indlæg)