Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til nyopstartede freelance webudviklere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Jan 20
Indlæg ialt: 3
Fra  Prime Coding Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi er to nyuddannede webudviklere og har derfor startet vores eget firma hvor vi udvikler web applikationer. Vi har meget svært ved at finde kunder da vi ikke har så meget erfaring indenfor dette og heller ikke noget netværk. Hvad har folk haft af erfaringer i denne sammenhæng. Jeg bruger aktivt Amino Freelancer, Worksome og TheHub til at finde jobs men uden held.

Mvh. Frederik Bruun

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik :) 

Der er en masse FB grupper hvor du kan finde personer der ønsker at få lavet en app.

Derudover så kan det være at i kunne have gavn af Startup Central, som kan hjælpe med mere eller mindre alt hvad der lige er brug for som selvstændig.

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Men i skal da ud og have noget erfaring, møde en masse fede kollegaer, sparre med andre, drikke en fredagsøl med kollegaerne, deltage i udviklingsmøder, lave fejl, fejre succeser med teamet osv osv.

I min verden er det alt for tidligt i springer ud i det her. I sidder og gemmer jer derhjemme og prøver at få nogle freelance jobs ind når i kan. Jeres tidligere medstuderende har allerede overhalet jer fordi de arbejder på projekter hver dag.

drop freelancearbejdet som fuldtidsbeskæftigelse, få jer et arbejde og lav jeres freelance som en hobby ved siden af arbejdet.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 6 person

Hey Frederikbruun det du skal gøre er at kode en webapp som sparker både Facebook, instagram, tik tok og Snap chat i røven så hårdt at de aldrig kommer sig. Når du så har gjort det og jeres markedsværdi er ca. 750 mia USD, så begynder du at sparke til Google. Og sørger for at "søger man efter" freelancer på din søgemaskine så havner man på din firma side. 

Alternativt kunne i jo også prøve med SEO...

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved det er et kedeligt svar men.. jeg startede også selvstændigt direkte efter endt Webudvikler uddannelse.
Intet netværk; ingen projekter... Så jeg blev fuldtidsansat. Da jeg havde arbejdet i ca. et år eller to, prøvede jeg igen.
Jeg lærte heldigvis nogle "vigtige" mennesker at kende i anden omgang, der kom med en masse projekter til mig.

Jeg havde heller ikke held med Amino Freelancer, diverse Facebook grupper og en platform lignende Worksome (kan ikke huske navnet).
Projekterne jeg fik herfra var enten små, problematiske kunder (forventningsafstemmelsen stemmede ikke overens), og få..

Så netværket har været den bærende del for mine projekter og opgaver i mit selvstændige liv :-)

Mvh. Anders

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

En ide kunne være at finde virksomheder i jeres lokalområde der trænger til en ny hjemmeside. Hvis det er nogen i kender, "ved hvem er" eller har en anden forbindelse til, via jeres netværk, så er det en fin indgangsvinkel til en dialog med dem. Alternativt, så nøjes med at slå på at i er lokale.

Det er naturligvis vigtigt at i kan give dem en bedre løsning end de har og at i har jeres augumentation i orden, men det antager jeg at i har styr på Smile

Tilbyd dem noget nyt til en yderst favorabel pris for at få nogle kunder - og måske noget omtale i lokalområdet efterfølgende. 

En god ide kan også være at melde jer ind i en eller flere lokale erhvervsforeninger. Det giver som regel noget omtale og det kan også sagtens give lidt kunder løbende. Der skal som regel kun én kunde til af dem vej før det medlemsskab er tjent hjem. Og det kan være nyttigt med et medlemsskab af mange andre årsager også.

Find grupper på Facebook og LinkedIn, hvor folk stiller spørgsmål om de ydelser i kan levere eller i de systemer i benytter til at løse opgaver med. F.eks. WordPress grupper hvis det er det system i arbejde med. Hjælp folk gratis, eller ekstremt billigt, uden at virke sælgende. Det skal nok føre noget med sig på sigt. I kan også overveje at melde jer ind på https://marketers.dk/ - både for at blive klogere, men også for at få muligheden ofr at udvide jeres netværk og måske på sigt sælge noget ad den vej.

Tilmeldt 17. Aug 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik.

Hvorfra i landet er i?

Er nemlig ved at prøve at starte min egen app.

Da mit speciale er mere det forretningsmæssige (salg, strategi, osv) , søger jeg nogle programmørere. Der skal programmeres en app til forbrugeren. En app til virksomhederne. 

Har sådanne projekter interesse? 

Har i risikovillighed ? (ønsker at tage del af et projekt, mod procenter i virksomheden.)

Hele dette er stadig i idefasen, så der er derfor stadig langt til mål.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

I tillæg til det andre har skrevet bl.a. at finde noget fuldtidsarbejde og så tage det her til næste niveau i fritiden. I jeres alder har i 8 timer fra 16-24 og så får i alligevel en hel nats søvn ;-)

- Du skriver du benytter Amino men klikker jeg på din profil har du ikke skrevet noget om dig/jer og jeg kan ikke finde frem til jeres hjemmeside og dermed afgøre om jeg dels kan bruge det i kan og dels om det i laver for jer selv ser ordentligt ud. Så det vil jeg fixe asap og det koster gratis :-)

- Nu kan jeg som sagt ikke se jeres site men går ud fra i har få eller ingen cases / referencer. Det skal i have, så find nogle at lave noget for og i min optik gør det ikke noget hvis det er gratis. Bare det er værd at vise frem og i får en tilfreds kunde. 

- Hvis i vil bruge lidt af opsparingen så kør lidt mindre kampagner med adwords for at teste effekten af. Ved godt det måske kan være svært at konkurrere men i 

- Til at understøtte adwords så bygger i selvfølgelig nogle fede lead-genereringsværktøjer f.eks. beregnere eller lignende som i dels kan poste i relevante grupper / fora og dels kan køre noget adwords på. 

- Brug telefonen - Det er nok lidt den kedelige men jeg er sikker på at hvis i til en start ringer rundt i jeres lokalområde så vil sådan et par gutter ikke få svært ved at få taletid. 

Held og Lykke

Fra Odense
Tilmeldt 27. Jan 20
Indlæg ialt: 3
Fra  Prime Coding Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Vi er fra Kolding og Odense. Når du siger "app" hentyder du til en mobil app (native app) eller en web app (hjemmeside). Vi udviklere nemlig ikke native apps, men stort set alle typer web apps.

Vi er ikke vilde med at tage procenter i en virksomhed da vi økonomisk har brug for lønnet jobs. Vi er altid åbne overfor et møde enten digitalt eller i person :)

// Frederik Bruun

Fra Odense
Tilmeldt 27. Jan 20
Indlæg ialt: 3
Fra  Prime Coding Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedbacken. Vi går igang med at tage til en masse møder og prøver at gøre en større indsats i at etablere et netværk i vores område. Vi har allerede virkelig prøvet at fange kunder, men konkurrence er ekstrem stor.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)