Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat søges til inddrivelse af gæld på provisionsbasis (% af udbyttet), Århus. 200kkr

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære gruppe

Jeg vil gerne undersøge muligheden for at inddrive gammel gæld fra et EU-finansieret projekt, hvor jeg har været konsulent og hvor der (efter min opfattelse) muligvis er sket svindel med EU-midler.

Om det er nok med inkasso eller om der skal straffesager til, kan jeg ikke rigtig vurdere, men jeg har en mistanke om at der er sket bevidst svindel med EU-midler og at andre end dem, som har udført arbejdet (mig), har modtaget betaling. Mine fakturaer til EU har bevirket at pengene er udbetalt til projektet, men de er ikke kommet videre til mig.

Jeg har som enkeltmandsfirma deltaget i projektet som privat underleverandør/konsulent for et firma i Århus, som var koordinator for EU-projektet (firma A). Dette firma gik under projektet i betalingsstandsning/konkurs. 2 andre firmaer i Danmark var også projektpartnere og et af dem overtog efterfølgende koordinator-rollen (de har kendt hinanden i mange år). Nogle af mine fakturaer blev betalt inden betalingsstandsningen, men der manglede ca. 60.000 kr fra firma A.

Jeg fik oplyst at mine fakturaer fremover skulle udstedes til et af de 2 andre deltagende firmaer i Danmark (firma B).  Ejeren af firma A skulle godkende mine fremtidige fakturaer og sende dem til firma B.  Det meddelte ejeren af firma A og projekt/sektionslederen fra firma B mig face-to-face under et projektmøde i 2011.  Der er der et udestående på ca. 140.000 for fakturaerne til firma B.

Samlet er der ca. 200.000 kr, som jeg mangler at modtage.

Der er en lang historie med mange emails frem og tilbage med div. undskyldninger.

Jeg rykekde mange gange og fik hver gang oplyst at jeg ville blive betalt, hvis der kom penge nok fra EU-kommissionen, men at det trak ud af få projektet afsluttet i EU... Jeg ventede i flere år. 

Men for nogle måneder siden har jeg fremskaffet dokumenter fra EU-kommissionen, som viser at mine fakturaer HAR DANNET BAGGRUND FOR UDBETALING af støtte til projektet (det var svært at fremskaffe)! Men jeg har ikke modtaget en stor del af disse penge !!

Firm B mener stadig ikke at de skylder mig noget, selvom deres navn er på fakturaen, da det blot var proforma….  Mine krav skulle derfor rettes imod firma A, som ikke findes mere... Der var større udgifter i projektet end der var støtte fra EU..  Men at lade et projekt køre og lade deltageren arbejde vel vidende at der ikke er midler til at betale dem, er vel svindel...

Udenlandske deltagere i projektet har også haft meget svært med at inddrive deres penge for udført arbejde. Dem er jeg i kontakt med.

Mange flere detaljer kan oplyses i en personlig korrespondance. Jeg nævner bevidst ikke firmaernes navne her, da jeg ikke vil hænge dem ud (endnu) samt give dem grund til anklager imod mig.

Er der nogen sagfører/advokat, som kunne tænke sig at hjælpe mig med at inddrive gælden mod en %-del af udbyttet ?? Gerne i Århus-området

Med venlig hilsen

KMP

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)