Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer låner sit selskab penge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i venlige mennesker der gladeligt deler ud af jeres klogskab.

Jeg ejer 2 rækkehuse der tilsammen er 1.500.000 kr værd og jeg har INGEN gæld i dem.

Hvis jeg nu sælger dem til mit ApS, må jeg så godt selv låne ApS'et pengene til at betale for husene?

Jeg tænker at modellen er at selskabet skal betale 7% i rente til mig, for lånet.

Dermed opnår jeg jo at eventuelle udgifter til boligerne bliver dækket af selskabet, og fordi jeg IKKE modtaler pengene (de 1,5 mill), skal jeg ikke betale banken for at have dem stående, men bliver kun beskattet af de 7% i rente om året (knap 98.000 kr)

Husene er lejet ud for 120.000 kr om året (tilsammen)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du må gerne låne dit selskab penge til at købe husene for.

Der er bare det, at du helst ikke skal tjene penge på at låne dig selv penge. Så 7% er en lidt høj forrentning og du kan risikere at SKAT ser sig sur på det. En mere rimelig rentesats er omkring 4%. Det er den rentesats som mange advokater råder deres klienter til, så SKAT ikke kan stille spørgsmålstegn ved det.

Husk, at du til enhver tid selv kan belåne samme ejendomme billigere og derfor vil du have et forklaringsproblem, hvis du opkræver dig selv 7%.

Endelig giver det næppe mening at starte et ejendomsselskab for udleje af 2 ejendomme til en samlet værdi af kr 1.5 mio. Det virker helt tåbeligt i mine øjne. Omkostninger og bøvl er alt for store i forhold til.....ja, hvad får du egentligt ud af det? Ingenting, tænker jeg.

Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming.

Tak for svar (og spørgsmål retur)

De 7% var noget jeg havde læst mig frem til herinde, men det var et indlæg der er få år gammel og renten ændrer sig jo, så du har nok ret med 4 % istedet.

Jeg forstår faktisk godt din undring, men jeg fik ikke skrevet at jeg allerede har selskaber i drift, heraf et med et skattemæssigt underskud, så der er ikke udgifter til oprettelse.  Det som jeg får ud af det er at jeg fpr brugt det skattemæssige underskud og at eventuellle udgifter (reparationer m.m.) bliver betalt med virksomhedens ubeskattede midler fremfor mine beskattede midler

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

prutfisen:
Det som jeg får ud af det er at jeg fpr brugt det skattemæssige underskud
det skal du måske overveje om skat kunne sige nej til udnyttelse af underskud fra noget helt andet - til overskud fra husudlejning - jeg kan ikke sige det - men en overvejelse ret klart

prutfisen:
eventuellle udgifter (reparationer m.m.) bliver betalt med virksomhedens ubeskattede midler fremfor mine beskattede midler
den forstår jeg nok ikke. Enten er der fradrag for udgifter - som du kan trække fra indtægten når du udlejer privat eller også er der ikke - uanset det er i firma eller privat - Der er ikke flere fradrag i firmaet ApS end i dit private eje, for udgifter til nødvendig vedligehold - og forbedringer er ikke fradrag, hverken i ApS eller udenfor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ofte ville man måske overveje at udleje under personlig virk VSO  men jeg synes inden du går videre på basis af Amino svar - så skal du sidde en time med en betalt dygtig revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)