Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder på billeder og logoer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt lidt over ifbm. en webshop, hvor man f.eks. har bøger til salg, så er der jo masser af forsidebilleder til de bøger man sælger og måske også logoer af forlag etc.

Men hvad er proceduren ifh. til rettigheder til at bruge forsidebilleder og logoer på sin webshop, skal man kontakte forlag, distributører, grossister etc. eller er der ikke nogen rettighedsspørgsmål i den forbindelse, som man skal bekymre sig om eller kan give problemer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke bruge andres billeder uden tilladelse - du må linke til billedet men ikke have det direkt på din hjemmeside. Du må fotografere dem selv og vise dem, eller få opretshavers tilladelse i forbindelse med du vil sælge dem  du må heller ikke bruge andres logo - heller ikke ved selv at fotografere det men - billede af en brugt bog du selv tager er ok

Det er ikke anderledes end at sælge iphones  - du må ikke bruge andres billeder, heller ikke det som hedder pressebilleder kommercielt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved fysiske varer, har du altid ret til at tage et foto af produktet, og lægge dette op på din webshop, også selvom det er en illustration fra en bogforside eller et produkt med logoer på.

EUs frie marked sikre, at alle frit kan købe og sælge produkter via f.eks parallelimport, eller fra distributionsnetværket, uden at skulle have et samtykke til selve salget. Og for at salget kan forblive frit, har man altså ret til at tage fotos af de produkter, som man sælger.

Ellers ville alle brands jo kunne stoppe deres produkter fra at ende i en tilbudsavis, med begrundelsen om, at supermarkedet ikke måtte tage billeder af deres sko, tøj eller hvad der nu sælges.

Du må dog ikke bruge forlagets eller andres billeder, med mindre du har fået tilladelse til dette. Dvs du skal selv tage billederne, alternativt få lov til at bruge andres fotos. Ikke noget med at Google og kopiere, det koster :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi gør gerne det når vi skal benytte billeder, enten til produkter eller blogposts. 

Så laver vi en Google billed søgning, men klikker på Tools over i højre side og vælger usage rights, der kan man vælge at kun søge billeder der er i public domain og markeret som må genbruges, både i ikke-kommercielt og kommercielt øjemede, der er også mulighed for at søge billeder frem som må benyttes og sågar ændres.

God dag ;)

Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Fra Odense
Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene. Jeg vil prøve at kontakte distributøren, om de har adgang til billedemateriale, som man måske må bruge.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)