Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revision af fx. EBogholderen - kender i revisorer der kan/vil?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg står med jyske bank på nakken som så mange andre og de kræver revisor på regnskabet. Jeg har et enkeltmandsvirksomhed som omsætter 500.000kr om året, 400 bilag og jeg er lønmodtager ved siden af. Jeg har nu eBogholderen og de kan ikke tilbyde nogen revisorhjælp.

Min beskedne omsætning og aktivitet taget i betragtning synes jeg det er vildsomt at betale en revisor for hele bogholderiet, kender i nogen revisorer der vil reviderer feks et årsregnskab fra eBogholderen?

Alternativet er bankskifte.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du hør Jyske om kravet er aut./godkendt revisor eller om en bogholder, registreret i hvidvaskregister (som giver jyske lidt tryghed) er nok til årlig regnskabsgennnemgang.

Derudover kan siges, at i princip alle revisorer reviderer på basis af et færdigt regnskab og ikke kræver selv at bogføre, men du kan også finde revisorer som også har service der kan bogføre - uden det er den dyre revisortid men en bogholder tid - prøv f.eks Tonny https://erhvervs-consult.dk/ om en pris på ren revision af det færdige regnskab og hils

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke brug for en revisor til at revidere. Kun at have en tilknyttet. Det kunne fx blot være en revisor som laver dit årsregnskab og selvangivelse, hvis du er tilfreds med kvalitet og pris hos ebogholderen.

ellers skriv mig en privat besked med din mail eller tlf. nr. så giver vi gerne en alt inklusiv pris på bogholderi, årsregnskab og selvangivelse. 

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 4. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej! Tak for svarene, jeg prøver at hive fat i dem.

Mvh
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Har du hør Jyske om kravet er aut./godkendt revisor eller om en bogholder, registreret i hvidvaskregister (som giver jyske lidt tryghed) er nok til årlig regnskabsgennnemgang.

Lad os nu en gang for alle slå den her ned. Jyske Banks nye krav ligger IKKE i revision, men i at have en GODKENDT revisor tilknyttet til fx. opstilling af regnskab, assistance med selvangivelse mv. De stiller kun krav om revision ved låneengagementer mv.

Vi har hørt om yderligere 2 banker, som vi samarbejder med, som barsler tilsvarende krav. 

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

ad os nu en gang for alle slå den her ned. Jyske Banks nye krav ligger IKKE i revision, men i at have en GODKENDT revisor tilknyttet til fx. opstilling af regnskab, assistance med selvangivelse mv. De stiller kun krav om revision ved låneengagementer mv.

Vi har hørt om yderligere 2 banker, som vi samarbejder med, som barsler tilsvarende krav. 

Det er sørgeligt synes jeg. Det gælder tilsyneladende selv ved simple enkeltmands virksomhed - PMV - små IVS og ApS - som lovgiverne ellers netop har givet helt frie hænder - og hvor det klare flertal gør alt for at holde loven - og nu kan et sådan krav let betyde, at ud over bank - arbejdsskadeforsikring ryger der 5-10.000 oven i til aut/godkendt revisor. Det er IKKE vejen frem til flere iværksættere tør blive selvstændige

Tilsyneladende betyder aut/godkendt revisor jo også - at ikke en gang de mange dygtige online bogholdere - eller en ejer der kan sit regnskab ud og ind - nu er ude de steder. Jeg kender mange bogholdere - hvidvaskregistrerede og alt - som laver fint arbejde - og faktisk også ejere som måske i 10 år har afleveret perfekte regnskaber til EOS og bank - som helt uden vurdering af fornuft - kan påtvinges en, for dem, ganske stor udgift.

En skidt udvikling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Cef:

ad os nu en gang for alle slå den her ned. Jyske Banks nye krav ligger IKKE i revision, men i at have en GODKENDT revisor tilknyttet til fx. opstilling af regnskab, assistance med selvangivelse mv. De stiller kun krav om revision ved låneengagementer mv.

Vi har hørt om yderligere 2 banker, som vi samarbejder med, som barsler tilsvarende krav. 

Det er sørgeligt synes jeg. Det gælder tilsyneladende selv ved simple enkeltmands virksomhed - PMV - små IVS og ApS - som lovgiverne ellers netop har givet helt frie hænder - og hvor det klare flertal gør alt for at holde loven - og nu kan et sådan krav let betyde, at ud over bank - arbejdsskadeforsikring ryger der 5-10.000 oven i til aut/godkendt revisor. Det er IKKE vejen frem til flere iværksættere tør blive selvstændige

Tilsyneladende betyder aut/godkendt revisor jo også - at ikke en gang de mange dygtige online bogholdere - eller en ejer der kan sit regnskab ud og ind - nu er ude de steder. Jeg kender mange bogholdere - hvidvaskregistrerede og alt - som laver fint arbejde - og faktisk også ejere som måske i 10 år har afleveret perfekte regnskaber til EOS og bank - som helt uden vurdering af fornuft - kan påtvinges en, for dem, ganske stor udgift.

En skidt udvikling

vh John Hannover

Jeg er overhovedet ikke uenig !

Desværre er udviklingen i danmark gået en anden vej end i NO/SE. Her har man konkret en "regnskabsfører" autorisation, som vi med fordel kunne implementere, nu vi har afviklet registreret revisor. Disse folk må alene foretage opstilling af regnskabet og er ofte ansat i bogføringsselskaberne mv. det ville give en titel og registrering, hvor myndighederne kunne følge op på regnskabsførerne på samme vis som revisorer og stille visse krav om efteruddannelse mv. uden det dog ville medføre samme krav og omkostning af være eller bruge en regnskabsfører. Derved kunne man have et "middle of the road" alternativ til de mindste virksomheder, som på ingen måde har brug for en revisor, revision eller lign.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CEF

Cef:
De stiller kun krav om revision ved låneengagementer mv.

Fuldstændig korrekt. En af mine kunder, manglede et bevilget overtræk på kr. 75.000,00 i 12 dage. Derefter ville der står +375.000,00 på kontoen. Kontrakt, der var underskrevet og godkendt af min kunde kundens bank (med underskrift osv) var vedlagt. Der skulle udarbejdes budget, regnskab osv, for at få det i 12 dage. Vi har så en god ven, der er i besiddelse af mange ejendomme. Han sagde, "jeg smider de kr. 75.000,00 ind og så får jeg dem tilbage, når de kr. 375.000,00 er indbetalt på en specialkonto i min bank". Alt var på skrift og da det er en vendelbo, så er en aftale en aftale. De kr. 375.000,00 blev indbetalt og de kr. 75.000,00 blev betalt tilbage. Så nu kan resten af projektet, der ender i 2.5 mio. blive gjort færdigt.

Efterfølgende har min kundes bank spurgt efter indbetalingen på de kr. 375.000,00 (selvom, der ikke er kassekredit, lån eller andet).

Tilmeldt 21. Feb 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

eBogholderen kan nu tilbyde assistance-erklæringer i samarbejde med en godkendt revisor, så Jyske Bank vil acceptere regnskabet.

Det er en ekstra pakke som skal tilkøbes, og det er ærgerligt at skulle bruge disse penge, men så har man da i hvert fald muligheden, hvis man ikke ønsker eller har mulighed for at skifte væk fra Jyske Bank.

Pakken er i vanlig eBogholder-stil prissat meget konkurrencedygtigt. Tag en snak med vores Kundeservice så kan de give dig flere oplysninger.

Bedste hilsner,
Team eBogholderen

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)