Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af kompleks software virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har har længe arbejdet i en lille lokal virksomhed. Jeg har længe irriteret mig over et problem, som jeg føler jeg har en løsning på. ideen kan derfor både benyttes af større og mindre virksomheder. Problemet er bare at det kræver at man skal udvikle en kompliceret software/App. Appen skal kunne håndtere blandt andet betalinger, hvilket vil sige at den skal have et højt sikkerhedsniveau.

Da jeg ikke har nogen videre teknisk erfaring og ikke selv kan programmere, ville jeg høre hvad folks erfaring har været. Måske hvis der nogle der kort kunne sætte ord på hvad de evt har gjort.  Da jeg selv allerede har undersøgt hvad det koster, så er det langt over det budget jeg kan stille til rådighed.

Jeg ønsker derfor at vide hvordan folk tidligere har grebet det an. Jeg har på nuværende tidspunkt lavet en mindre forretningsplan. Men alt det tekniske omkring opbygning af software, er der jeg er på dybt vand. 

Nogle programmørere der evt ved hvor lang tid det tager at bygge en kompliceret software / hvad det koster? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke give en pris uden at se din beskrivelse og så rammer man sikkert langt ved siden af alligevel. Det bedste du kan gøre er at finde programmører og vise dem dine ønsker og have en laaaang snak med dem.

Med sådan en opgave vil jeg nok sætte 6 måneder af til den som min. og forvent en pris på 50.000 pr måned til programmøren.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det som ofte koster penge, ud over selve programmeringen, er når ting skal programmeres om pga. en mangelfuld kravspec (som du har ansvaret for).

Et godt forslag er derfor at tegne screenshots for derigennem bedre at kunne forklare funktionalitet for programmør. Det giver også programmøren bedre forudsætninger for at beregne tidsforbrug og dermed forventet pris.

Ofte er programmører ikke de bedste designere. Få derfor en grafiker (ud fra dine tegninger) til at lave dine pds filer. Med disse kan du styre din programmør.

Og nej, der findes ingen standardpris for at programmere et kompliceret stykke software.

Tilmeldt 17. Aug 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der evt. nogle der har anbefalinger til steder hvor i har fundet programmører? ærgerligt at det koster 50.000 pr måned. forstiller mig nemlig det vil kræve 2-3 programmører 8 måneder + at bygge. :(

Tilmeldt 17. Aug 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Men tak for de gode svar :)

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Det er en svær ting at drive et større udviklingsprojekt uden at have en rimelig indsigt i teknikken. Det kan meget nemt "løbe løbsk" eller du kan komme til at stå mange penge senere uden en fungerende løsning.

Du kan måske overveje at finde en partner der kan drive den tekniske udvikling, men du selv tager det kommercielle. Heller ikke det er dog specielt nemt. Man kommer nemt til at stå i en situation hvor den salgsansvarlige synes at teknikken både er for dyr, for sent færdig og ikke god nok. Omvendt vil den teknisk-ansvarlige efter lang tids arbejde også blive irriteret hvis der ikke sælges nok.

Har du mod på at kaste dig ud i det alene, så prøv at få nogen til at lære dig hvordan du beskriver løsningen i form af user-interface, data-model, integrationer, etc. Med et godt stykke arbejde på den front, så kan du muligvis få lavet en prototype og derefter finde både finde kunder og samarbejdspartnere.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)