Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man betale selskabsskat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Som overskriften siger: Hvornår skal man betale selskabsskat?

SKal dette betales sammen med privat skat sammen med årsopgørelsen til juni eller skal den betales før?

Beklager hvis dette er blevet spurgt om før herinde, men jeg kunne ikke finde noget. Ligeledes synes jeg ikke SKATs hjemmeside er meget værd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnskabsfrist 5 mdr - selvangivelse 6 mdr - betaling i rater under året (accontoskat) - eller med tillæg nov året efter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Personlige virksomheder betaler skat samtidig med selvangivelsesfristen 1. juli. 

Selskaber (A/S, ApS, IVS) betaler selskabsskat i november året efter indkomstårets udløb, fx. 2019 har selvangivelsesfrist 1. juli 2020, men opkræves først 20. novemebr 2020. Der har dog forinden dette været A/C skat i hhv. 20. marts og 20. november 2019. 

Statsautoriseret revisor - København

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes de 2 forrige svar er lidt for uoverskuelige så lister lige op her hvad og hvordan der skal betales.
Idet du angiver 'Selskabsskat' så antager jeg at det er et selskab og ikke som enkeltmandsvirksomhed.
Lad os tage udgangspunkt i 2019. I løbet af 2019 har man 2 betalingsfrister for det som hedder acontoskat.

20. marts
20. november

Her skal/kan man betale sin forventede skat i 2 rater. Typisk så har SKAT angivet et beløb de mener du bør betale og sendt info om dette i eboks.

Viser det sig at du har tjent mere end du regnede med, og derfor skal betale endnu mere i selskabsskat, så er der en frist for frivillig indbetaling d. 1. februar 2020. Indbetalingerne til den 3. rate (frivillig indbetaling) skal ske med et fradragsberettiget tillæg som SKAT fastsætter hvert år (mener det er 0,9%). Har din acontoskat været nul, så er det i 3. rate at du bør indbetale hele den forventede selskabsskat.

Det er vigtigt at indberette ændringerne på din skattekonto, før du betaler ellers risikerer du, at betalingen bliver returneret. 

Endelig så laver du selskabets selvangivelse senest 30. juni 2020 (forudsat at selskabet følger kalenderåret). Baseret på denne selvangivelse beregner SKAT så den samlede selskabsskat for indkomståret 2019 og sender dig en opgørelse i løbet af efteråret (oktober). 

Hvis der er overskydende skat, bliver den udbetalt til selskabets Skattekonto.

Hvis selskabet skal betale restskat, sker det også via Skattekontoen. Betalingslinjen som selskabet skal bruge, står på årsopgørelsen eller under selskabets Skattekonto, og betalingen skal normalt falde i november 2020. Restskat som forfalder i november 2020 tillægges en ikke fradragsberettiget rente på 4,7% og er derfor en dyr betalingsfrist at komme til.

Jeg håber dette gave et overskueligt svar på dit spørgsmål.

Linkhttps://skat.dk/skat.aspx?oid=2234901

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)